וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך שבדיה בביקורת נדירה: "נכשלנו במאבק בקורונה"

17.12.2020 / 16:13

קרל ה-16 גוסטב מתח ביקורת על התנהלות הממשלה במהלך המגיפה, שבה מתו 7,000 איש, רבים מהם בבתי האבות: "יש לנו מספר גבוה של מתים וזה נורא. זה משהו שגורם לכולנו סבל". המדינה בחרה בגישה מקלה, מבלי לחייב על עטיית מסיכות או הטלת סגרים

בווידאו: נשיא צרפת אובחן חיובי לקורונה/צילום: רויטרס

מלך שבדיה, קרל ה-16 גוסטב, אמר כי ארצו נכשלה במאבק במגיפת הקורונה בשל מניין המתים הגבוה בקרב האוכלוסייה המבוגרת. המלך, שבנו וכלתו נדבקו בווירוס בחודש שעבר, אמר את הדברים בנאום המלכותי השנתי לרגל החג המולד שהוקדש למשבר הבריאותי בהתערבות חריגה מצד המונרך שתפקידיו טקסיים בעיקר.

שבדיה, בניגוד לרוב המדינות, נמנעה מהטלת סגר וחובת עטיית מסיכות. היא השאירה את בתי הספר, המסעדות והעסקים פועלים כמעט כרגיל, ונסמכה בעיקר על אזרחיה הממושמעים להמלצות לשמור מרחק ועל היגיינה.

ועדת בדיקה רשמית קבעה בשלישי כי מחסור שיטתי בציוד בבתי אבות, לצד צעדים לא מספיקים של הממשלה ושל הרשויות, תרמו למספר הגבוה של המתים המבוגרים. "אני מאמין שנכשלנו", אמר המלך בקטע מהנאום ששודר אתמול בערוץ SVT וישודר במלואו בשבוע הבא. "יש לנו מספר גבוה של מתים וזה נורא. זה משהו שגורם לכולנו סבל".

מלך שבדיה, קרל גוסטב 16 בדצמבר 2019. רויטרס
לא מחזיק בסמכות פוליטית. מלך שבדיה/רויטרס

שבדיה רשמה יותר מ-7,800 מתים, שיעור תמותה יחסי גבוה בהרבה משכנותיה בסקנדינביה, אך נמוך מזה של בריטניה, איטליה, ספרד או צרפת, שכולן הטילו סגרים. למלך בן ה-74 אין סמכות פוליטית רשמית והוא ממעט להגיב באופן פומבי על ענייני היומיום והפוליטיקה, אף שהוא כן פנה לאומה כדי להרים את המורל במהלך ההתפרצות.

באביב, הייתה תמיכה רבה בקרב הציבור בטיפול במגיפה, כשרוב אירופה הייתה בסגר והחיים במדינה נמשכו כמעט כרגיל. ואולם, ככל שמניין המתים עלה, במיוחד בקרב דיירי בתי האבות, כך גברה הביקורת. סקר שפורסם היום הראה כי כשליש מאזרחי שבדיה מחזיקים בביטחון רב ביחס לטיפול של הרשויות במגיפה, לעומת 42% במרץ ושיא של 56% אחרי ההפוגה בחודשי הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully