וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון חלה בקורונה, מנהיגים באירופה נכנסו לבידוד

עודכן לאחרונה: 17.12.2020 / 13:51

נשיא צרפת בן ה-42 נדבק בווירוס וייכנס לבידוד למשך שבוע אחרי שפיתח תסמינים. טרם ברור כיצד נבדק, אך בכירים נוספים במדינה וכמה בכירים ביבשת ייכנסו לבידוד אחרי שנפגשו עמו בימים האחרונים. בעוד עשרה ימים יחלו החיסונים הראשונים באיחוד האירופי

בווידאו: נשיא צרפת אובחן חיובי לקורונה/צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון אובחן חיובי לקורונה ונכנס לבידוד אחרי שפיתח תסמינים - כך הודיעה היום (חמישי) לשכת הנשיאות הצרפתית. ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, שייכנס בעצמו לבידוד, אמר כי מקרון ימשיך בעבודתו מרחוק. גורם בארמון האליזה אמר כי מקרון עדיין "האחראי" וביטל את כל נסיעותיו הקרובות, כולל את ביקורו המתוכנן בלבנון בסוף החודש. הוא ישהה בבידוד למשך שבעת הימים הבאים.

מלשכתו של מקרון נמסר כי הם פועלים לזהות את כל מי שבא במגע עם הנשיא, וכי טרם ברור כיצד הוא נדבק בווירוס. "נשיא הרפובליקה אובחן חיובי לקוביד-19 היום", נמסר בהצהרה של לשכתו. "האבחנה התקבלה לאחר בדיקת PCR שנעשתה עם הופעת התסמינים הראשונים".

אחרי ההודעה על מחלתו של מקרון בן ה-42, בכירים נוספים במדינה, בהם ראשי הסיעות בפרלמנט, וכן כמה מנהיגים באירופה נכנסו לבידוד. אחד מהם הוא אש ממשלת פורטוגל, אנטוניו קושטה, שנפגש אתמול עם מקרון בארמון האליזה, וכן נשיא המועצה האירופית, שארל מישל, וראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, שהשתתפו יחד עם מקרון בכינוס של מנהיגי היבשת בשבוע שעבר.

נשיא צרפת עמנואל מקרון בארמון האליזה, 16 בדצמבר 2020. רויטרס
ביטל את כל נסיעותיו הקרובות. מקרון, אתמול/רויטרס

מקרון מצטרף לשורת מנהיגים בעולם שנדבקו בנגיף, בהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. ג'ונסון, שאף אושפז בטיפול נמרץ מוקדם יותר השנה אחרי שחלה בקוביד-19, שלח איחולי החלמה מהירה.

צרפת עדיין נמצאת בעיצומו של הגל השני, ואתמול נרשם שיא מאובחנים יומי של 17,615, הזינוק החד ביותר מאז ה-21 בנובמבר. זה קרה יום לאחר שהרשויות הקלו על הסגר הכללי והחליפו אותו בעוצר לילי, אחרי כשבועיים של הגבלות תקיפות. במספר המתים היומי נרשמה ירידה, עם 289 מתים לעומת 307 ביום שלישי.

צרפת היא אחת המדינות שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף, עם יותר מ-59,400 מתים ושני מיליון מאובחנים.

באירופה ממתינים לתחילת מבצע החיסונים, שכבר יצאו לדרך בבריטניה, בארצות הברית ובקנדה. נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה היום כי המבצע המתואם של האיחוד האירופי יתחיל בעוד עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully