וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA אישר את החיסון לקורונה של מודרנה לשימוש חירום

עודכן לאחרונה: 19.12.2020 / 10:45

מינהל המזון והתרופות קיבל את המלצת פאנל המומחים, ובכך הפך החיסון של ענקית התרופות לשני שמאושר לשימוש בארה"ב. הגיל המינימלי המומלץ לקבלת הזריקה הוא 18, וכעת צפויה להתחיל הפצתן של מיליוני מנות. נכון להיום, אף אחד מהמשתתפים בניסוי לא סבל ממחלה קשה

בווידאו: ה-FDA המליץ לאשר את החיסון לקורונה של מודרנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר הלילה (שבת) את החיסון לקורונה של ענקית התרופות מודרנה לשימוש חירום. זאת, יממה לאחר שפאנל המומחים של מינהל המזון והתרופות המליץ לאשר את חיסונה. החיסון של מודרנה נגד הנגיף יהיה השני שייכנס לשימוש מידי בארצות הברית, אחרי שאושר לשימוש חירום החיסון של חברת פייזר.

החיסון של מודרנה נחשב לקל יותר לתפעול ולהובלה מזה של פייזר, וניתן לשינוע בטמפרטורה גבוהה יותר. בשל כך, הוא צפוי להיות נפוץ יותר באזורים עם דרכי גישה הנחשבות מסובכות יותר במדינה.

הוא נמצא יעיל ב-95% מהנבדקים, ולפי בן 54 עמודים, פאנל המומחים של ה-FDA לא מצא תופעות לוואי משמעותיות בחיסון בקרב בני 18 ומעלה. לדברי המומחים, יתרונות החיסון עולים על סיכוניו בקרב קבוצת גיל זו. בקרב המשתתפים בניסוי של חיסון מודרנה, לא נרשמו מקרים של התפתחות מחלה חמורה - בניגוד ל-30 כאלה בקבוצת הפלצבו.

בקבוקונים עם תווית חיסון לנגיף הקורונה עם סמל של חברת מודרנה. רויטרס
מוכנים כבר לשינוע והפצה. חיסונים נגד קורונה של מודרנה/רויטרס

הענקת האישור לחיסון מספקת סיבה נוספת לתקווה עבור האומה האמריקנית, שאיבדה יותר מ-300 אלף מאזרחיה שחלו בנגיף, כשברביעי נרשם שיא תמותה ליום אחד של 3,580 מתים. יותר מ-17 וחצי מיליון איש נדבקו בנגיף במדינה.

אמש, המליץ פאנל המומחים של מינהל התרופות ברוב של 20 תומכים, ללא מתנגדים, ועם הימנעות אחת, לאשר את החיסון לשימוש חירום, והפצתו תחל ברגע שיינתן האור הירוק. שר הבריאות, אלכס אזר, אמר שלשום כי 5.9 מיליון מנות מהחיסון כבר הוקצו למדינות ומוכנות לשינוע ברחבי ארצות הברית.

מתנדבת בניסוי לבדיקת החיסון של חברת מודרנה נגד קורונה מקבל זריקה של החיסון עם תחילת השלב השלישי והאחרון של הניסוי הקליני. AP
סיבה לתקווה. מתנדבת לחיסון של מודרנה, בשלב השלישי לניסוי/AP

גורמים רשמיים במדינה אמרו כי הם מצפים שעד סוף השנה, יהיו בסך הכול 40 מיליון מנות של החיסונים נגד קורונה של פייזר ומודרנה - מספיק כדי לחסן 20 מיליון בני אדם במדינה בה חיים יותר מ-320 מיליון איש.

"צעד קריטי במאבק נגד המגיפה"

ראש ה-FDA, ד"ר סטיבן האן, אמר כי "עכשיו, כשיש שני חיסונים זמינים למניעת קוביד-19, ה-FDA התקדם צעד קריטי נוסף במאבק נגד המגיפה העולמית שגורמת לאשפוזים ומקרי מוות ברחבי ארצות הברית בכל יום".

הנשיא הנכנס ג'ו ביידן, שמתכנן להתחסן ביום שני, הצהיר כי "ימים טובים יותר ממתינים לנו". הנשיא דונלד טראמפ בירך גם הוא על האישור בטוויטר. "ברכותיי, החיסון של מודרנה זמין עכשיו", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully