וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהורשע בשוחד, עובד רשות המסים ליאור מירז זוכה במשפט חוזר

16.12.2020 / 20:38

מירז הורשע בעקבות הודאה שמסר בפני מדובב במסגרת תרגיל חקירה, אך בהליך נפרד שנוהל נגד שותפיו, קיבל השופט את הטענה כי הודאתו לא ניתנה מרצונו החופשי. בשל השוני המהותי בין שתי ההכרעות, העליון הורה לערוך לו משפט חוזר - שבו הוא זוכה

בווידאו: אסיר העולם ויקטור גואטה הורשע גם במשפט החוזר/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (רביעי) על זיכויו של ליאור מירז - עובד רשות המסים שהורשע בשוחד, אך בית המשפט העליון הורה השנה לערוך לו משפט חוזר. ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת הפרקליטות, שהעדיפה לחזור בה מהאישום ללא זיכוי.

הראייה המרכזית נגד מירז במשפטו המקורי הייתה הודאה שמסר בפני מדובב, במסגרת תרגיל חקירה. הוא טען שהודה אך ורק בגלל איומים קשים שהפנו אליו מדובבים אחרים, אולם בית המשפט דחה את טענתו, קבע שההודאה קבילה והרשיע אותו על בסיסה.

על מירז נגזרו עשרה חודשי מאסר בפועל. מנגד, שותפיו של מירז נשפטו בהליך נפרד בפני שופט אחר - שדווקא קיבל את הטענה כי ההודאה של מירז לא ניתנה מרצונו החופשי, ולפיכך זיכה את שותפיו.

ליאור מירז, חוקר מע"מ מירושלים החשוד כי העביר מידע למעורבים בפרשת קופת חולים מאוחדת מובא להארכת מעצר, נובמבר 2010. אורי לנץ
ליאור מירז, מובא להארכת מעצר ב-2010/אורי לנץ

בשל השוני המהותי בין שתי ההכרעות, הגיש מירז בקשה למשפט חוזר באמצעות עו"ד ציון אמיר. ביוני האחרון החליט שופט בית המשפט העליון חנן מלצר לקבל את הבקשה, וקבע כי "לא נמצא הסבר טוב ומשכנע דיו, שיש בכוחו להניח את הדעת ביחס לפער שבין ההכרעות".

הוא פסק כי הסתירה המהותית בין ההכרעות, בצירוף דוקטרינת ההגנה מן הצדק, מספיקות כדי לקבוע כי התקיים עיוות דין במשפטו של מירז, ולאשר את בקשתו למשפט חוזר.

המשפט החוזר נערך בבית המשפט המחוזי בירושלים בפני השופטים רפי כרמל, אריה רומנוב ושירלי רנר. במהלכו ביקשה הפרקליטות לחזור מכתב האישום, כאילו לא הוגש מעולם. מצב כזה עשוי היה להקשות על מירז לתבוע פיצויים בעתיד על העוול שנגרם לו. הוא התעקש על זיכוי מלא - והיום התקבלה עמדתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully