וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: על תושבי אירופה לעטות מסיכות במפגשי חג המולד

בארגון הזהירו מפני התפרצות מחודשת של הקורונה בתחילת השנה הקרובה, והחשש הוא שהארוחות המשפחתיות יובילו לזינוק במספר החולים. בגרמניה ובהולנד נכנסו לסגר כללי, בצרפת החליפו אותו בעוצר לילי. האישור לחיסונים ביבשת אמור להתקבל בתוך שבוע

בווידאו: איטליה שוקלת החמרת ההגבלות בכריסטמס/צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הזהיר היום (רביעי) כי אירופה עומדת בפני "התפרצות מחודשת נוספת" של מגיפת הקורונה בתחילת השנה הבאה, וקרא למשפחות לעטות מסיכות בזמן ארוחות חג המולד.

סוכנות הבריאות של האו"ם אמרה כי בעוד שיש "התקדמות שברירית" במאבק במגיפה, "ההדבקה באירופה נותרה נרחבת ואינטנסיבית". בארגון אמרו כי "יש סכנה גבוהה מפני התפרצות מחודשת נוספת בשבועות והחודשים הראשונים של 2021, ונצטרך לעבוד יחד אם אנחנו רוצים להצליח למנוע זאת".

הציבור נקרא "שלא להמעיט בחשיבות ההחלטות שלכם ולנקוט צעדי מנע קיצוניים" לקראת ההתכנסות בתקופת החגים. הארגון קרא לקיים את ארוחות חג המולד במקומות פתוחים אם אפשר, לעטות מסיכות ולשמור על מרחק. במקרה של התכנסויות במקומות סגורים, הארגון אמר כי הגבלת מספר האורחים ואוורור טוב הכרחיים להפחתת סכנת ההדבקה.

"זאת עשויה להיות תחושה מוזרה לחבוש מסיכות ולשמור על מרחק בזמן שהחברים והמשפחה נמצאים, אבל זה יתרום משמעותית לכך שכולם יישארו בטוחים ובריאים", אמרו במחוז אירופה בארגון הבריאות העולמי, המורכב מ-53 מדינות וכולל את רוסיה וכמה מדינות במרכז אירופה. במחוז אובחנו יותר מ-22 מיליון מקרים וכחצי מיליון מתים מהנגיף.

טיפול בחולה קורונה בבית חולים ברומא, איטליה, 13 בדצמבר 2020. AP
חג מולד בצל מגיפה. טיפול בחולה קורונה ברומא, השבוע/AP

כמה מדינות באירופה מהדקות את ההגבלות שלהן לקראת חג המולד, חרף תחילת החיסונים הצפויה בתוך שבוע עם אישור החירום שאמור לקבל החיסון של פייזר וביוטנק. החיסון כבר נכנס לשימוש בבריטניה, ארצות הברית וקנדה.

גרמניה נכנסה היום לסגר כללי, שכולל את סגירת בתי הספר, לפחות 10 בינואר, אחרי שיא של 952 מתים ביממה האחרונה. הקלות מסוימות יהיו בזמן חג המולד.

בצרפת, הסגר השני הוחלף בעוצר לילי שיחל ב-20:00 ויימשך עד 6:00, ותושבים לא יורשו לצאת מהבית ללא אישור, פרט לערב חג המולד.

בהולנד נכנסו אתמול לסגר ההדוק ביותר מאז תחילת המגיפה, שיימשך חמישה שבועות, אך במהלך שלושת ימי חג המולד, ניתן יהיה לארח שלושה אנשים לעומת שניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully