וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מאיצה את אישור חיסון אסטרהזניקה, ארגון הבריאות העולמי מסתייג

27.11.2020 / 23:40

המדענית הראשית של הארגון אמרה כי היקף המשתתפים בניסוי שערכה החברה קטן מדי כדי להסיק מסקנות. למרות זאת, משרד הבריאות בבריטניה העביר בקשה למנהל התרופות במדינה לזרז את ההערכת החיסון כדי לאשורו בהקדם

בווידאו: החיסון לקורונה של אסטרהזניקה ואוקוספורד יעיל עד 90%/צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי טען היום (שישי) כי יעילות החיסון של חברת אסטרזניקה הבריטית מוטלת בספק וכי המידע שפורסם מהניסוי שערכה החברה עדיין אינו מאפשר לקבוע את איכותו. במקביל, משרד הבריאות בבריטניה הגיש בקשה רשמית למנהל התרופות במדינה להאיץ את תהליך אישורו

המדענית הראשי של ארגון הבריאות העולמי, סומיה סוומינתן, אמרה שמספר המשתתפים בניסוי קטן מדי כדי להסיק מסקנות מוחלטות לגבי יעילותו. בנוסף לכך, מנהלת ומדענית בכירה בארגון, קטרין אובריין, קבעה כי הערכת הארגון לגבי החיסון תיקבע בהתבסס על הנתונים מהניסויים, "ולא על סמך הצהרות לתקשורת".

במקביל, ממשלת בריטניה ביקשה ממנהל התרופות לזרז את תהליכי ההערכה הנדרשים על מנת להביא לאישורו המהיר של החיסון. לבצע הערכה של החיסון במטרה לאשרו לשימוש. הממשלה, שהבטיחה לחלק לאזרחיה כמאה מיליון מנות של החיסון, מעוניינת להשיק אותו עוד לפני חג המולד הקרוב.

"ביקשנו רשמית מהרגולטור להעריך את חיסון אוקספורד/אסטרהזניקה, להבין את הנתונים ולקבוע אם הוא עומד בתקני בטיחות מחמירים", אמר היום שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק.

מבחנות עם חיסון של חברת אסטרהזניקה - 20 נובמבר 2020. רויטרס
החברה כבר הודיעה כי תקיים ניסוי חוזר. מבחנות עם החיסון לקורונה של אסטרהזניקה/רויטרס

הדיווח מגיע ברקע הודעת החברה אמש, כי היא צפויה לבצע ניסוי חוזר לבדיקת יעילות החיסון שפיתחה נגד הנגיף. בראיון ל"בלומברג", אמר מנכ"ל החברה, פסקל סוריו כי ההחלטה התקבלה לאחר שבניסוי האחרון עלו תהיות לגבי מידת הבטיחות והיעילות שהחיסון מספק.

סוריו הסביר בראיון כי לאור הממצאים בדבר יעילות גבוהה יותר מהצפוי, בחברה מעוניינים לבצע את הניסוי החוזר. לדבריו, הניסוי החוזר יהיה בינלאומי, אך ייתכן שלא ייארך זמן רב. "זה יכול להיות מהיר יותר, מכיוון שאנו יודעים שהיעילות גבוהה ולכן אנו זקוקים למספר קטן יותר של חולים", הוסיף.

מוקדם יותר השבוע, הודיעה החברה כי החיסון שפיתחה יחד עם אוניברסיטת אוקספורד יעיל ב-90%. זאת, כמה ימים לאחר שישראל סיכמה על רכישת עשר מיליון מנות חיסון מהחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully