וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: שמחים שטראמפ הטרוריסט מסיים את תפקידו

15.12.2020 / 15:52

רוחאני אמר כי טהראן לא מאושרת מהגעתו של ביידן, אך אמר כי טראמפ הוא "הפושע ביותר" מבין נשיאי ארה"ב. חמינאי, לעומת זאת, אמר כי גם ממשל אובמה היה עוין כלפי איראן

בווידאו: פומפאו אומר שאיראן נחושה לחזור לשולחן המו"מ/צילום: רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (רביעי) כי הוא שמח שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסיים את תפקידו, וכינה אותו הנשיא האמריקני "הפורע חוק ביותר" ו"טרוריסט". בנאום לחברי ממשלתו, ששודר בטלוויזיה, אמר רוחאני: "אנחנו לא מאושרים מהגעתו של ביידן, אבל אנחנו שמחים שטראמפ עוזב".

בטהראן אמרו כי הם מוכנים לחזור לקיים את הסכם הגרעין שממנו פרש טראמפ ב-2018 אם וושינגטון תעשה זאת, אך המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר כי העוינות של ארצות הברית כלפי איראן לא הייתה רק מכיוונו של טראמפ, אלא גם של הנשיא הקודם ברק אובמה. ביידן, שייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר, היה סגנו של אובמה בעת החתימה על הסכם הגרעין ב-2015.

"העוינות היא לא רק מאמריקה של טראמפ, היא לא תסתיים כשהוא יעזוב, כי גם אמריקה של אובמה עשתה דברים רעים לאומה האיראנית", צוטט חמינאי, שהופיע היום לראשונה בציבור מאז השמועות ברשתות החברתיות על מצבו הבריאותי.

מנהיגה הרוחני של איראן, עלי חמינאי במהלך פגישתו עם מארגני האירוע לציון שנה לחיסולו של קאסם סולימאני בטהראן 16 בדצמבר 2020. רויטרס
הופעה ראשונה בציבור מאז השמועות על מצבו הבריאותי. חמינאי, היום/רויטרס

ביידן אמר כי הוא נכון לשוב להסכם הגרעין, אך הוא רוצה להרחיבו ולהאריכו, בעוד שבאיראן מסרבים לפתוח אותו מחדש. חמינאי הזהיר את הממשלה מפני כל פתיחות מול המערב. בחודשים האחרונים החריפה המתיחות בין איראן לבין ארצות הברית וגם מול אירופה שניסתה להשאיר את הסכם הגרעין בחיים.

ארצות הברית וישראל נערכות לתגובה איראנית אפשרית לחיסולו של מדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה, בפעולה שמייחסים בטהראן למוסד. בנוסף לכך, בתחילת ינואר תציין איראן שנה לחיסולו של הגנרל קאסם סולימאני על ידי מל"ט אמריקני. שתי המדינות היו קרובות אז למלחמה לאחר שיגורי טילים מאיראן לעבר כוחות אמריקניים בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully