וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מחודש, פוטין בירך את ביידן: "מוכן לשתף פעולה"

נשיא רוסיה המתין זמן רב אחרי שרוב מנהיגי העולם הכירו בנשיא הנבחר של ארה"ב, והביע תקווה לשיפור ביחסים. ואולם, בניגוד לטראמפ שהעריף עליו שבחים, ביידן תיאר את רוסיה כאיום הגדול ביותר לביטחון ארה"ב

בווידאו:הנשיא הנבחר ביידן נשא נאום לאחר בחירת האלקטורים בו/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירח היום (שלישי) את ג'ו ביידן על ניצחונו בבחירות לנשיאות ארצות הברת, שישה שבועות אחרי ההצבעה ובהמשך לאשרור התוצאות על ידי האלקטורים. בקרמלין אמרו בימים שלאחר הבחירות כי הם ימתינו לתוצאות הרשמיות, בניגוד למנהיגים רבים אחרים בעולם שמיהרו לברך את הנשיא הדמוקרטי הנבחר.

בקרמלין ציינו כי פוטין מקווה לעבוד עם ביידן חרף המחלוקות בין המעצמות, שלהן יש "אחריות מיוחדת לביטחון ויציבות העולם". נשיא רוסיה, שהיה ביחסים אישיים טובים עם הנשיא היוצא דונלד טראמפ, אמר כי הוא "מוכן לשתף פעולה" ולעבוד עם ביידן. עם זאת, בניגוד לשבחים שהרעיף עליו טראמפ לאורך כהונתו והקמפיין ב-2016, והקשריהם של מקורביו עם מוסקבה בזמן הבחירות הקודמות, ביידן הבטיח להפעיל יד קשה נגד פוטין.

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה,10 במרץ 2011. רויטרס
ישקמו את היחסים? פוטין וביידן במוסקבה, 2010/רויטרס

בסוף אוקטובר קרא ביידן לרוסיה "האיום המרכזי" על הביטחון הלאומי של ארצות הברית. בתגובה, בקרמלין אמרו כי דברים אלו משקפים "שנאה כלפי הפדרציה הרוסית". הנשיא הנבחר, שייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר, יידרש להכריע בנוגע להארכת הסכם בקרת נשק גרעיני שנחתם כשהיה סגנו של ברק אובמה. פוטין אמר לאחרונה כי הוא רואה בהסכמים מסוג זה נקודה לשיתוף פעולה עם ממשל ביידן.

עם זאת, בימים אלו מתמודד הממשל האמריקני עם פריצה נרחבת לשורת משרדים, שלפי ההערכות הותקפו על ידי האקרים רוסים. במוסקבה מכחישים קשר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully