וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכלו פיגועים והצילו חיים: המשטרה העניקה 32 עיטורים וציונים לשבח

15.12.2020 / 10:27

השוטרים והאזרחים זכו לאותות הוקרה על אירועים מבצעיים שונים שהתרחשו בשנים האחרונות, מאבק בפשיעה החמורה והצלת חיי אדם. פקד נתן, שהציל את חייו של נהג שאיבד שליטה אמר, "פעלתי כפי שמצופה ממני, אני לא מרגיש שעשיתי משהו מיוחד"

בווידאו:סיכלו פיגועים והצילו חיים: המשטרה העניקה 32 עיטורים וציונים לשבח/דוברות משטרת ישראל

32 עיטורים וציונים לשבח הוענקו אמש (שני) לשוטרים, שוטרות ואזרחים, על תפקודם וגבורתם ב-21 אירועים מבצעיים שונים שהתרחשו בשנים האחרונות, וכללו: סיכול פיגועים, מאבק בפשיעה החמורה והצלת חיי אדם.

הטקס התקיים השנה בצל נגיף הקורונה ונערך במתכונת מצומצמת במכללה הלאומית לשוטרים, במעמד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ומקבלי העיטורים.

פקד נתן אונפנגר. דוברות המשטרה, אתר רשמי
פקד נתן אונפנגר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

אחד ממקבלי העיטור הוא פקד נתן אונפנגר, קצין יחידה באגף התנועה שסיפורו האישי מעורר השראה. בשנת 2008 אונפנגר נפצע קשה מאוד בתאונת אופנוע ששינתה את חייו. אחרי שיקום ארוך החליט נתן להתגייס לאגף התנועה ולהציל חיים.

התאונה פגעה מעט ברצף הדיבור שלו, אך זה לא מנע ממנו להתקדם. "במסגרת עבודתי באגף התנועה אני רואה שליחות כשהמטרה היא הצלת חיים. בכל יום אני נתקל באירועים, חלקם עם מראות קשים, שמציפים לעיתים את התאונה שחוויתי וזה מדרבן אותי להמשיך ולעשות הכל בכדי לצמצם את תאונות הדרכים והנפגעים," תיאר נתן.

ניידת משטרה עוצרת את התנועה בכביש 90, בעקבות הגשמים הכבדים באזור. 1 בנובמבר 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
"המראות הקשים מדרבנים אותי לעשות הכל כדי לצמצם תאונות"/אתר רשמי, דוברות המשטרה

נתן קיבל עיטור על אירוע שבזכות התערבותו ניצלו חיים. נהג שנסע על כביש 6, בדיוק לפני שנה, דיווח כי הוא איבד את הבלמים ורכבו דוהר במהירות של 140 קמ"ש. מרכז השליטה חיבר את הנהג לנתן לשיחת ועידה, כשנתן נותן לנהג הוראות כיצד לבלום את הרכב, כשבזמן הזה הרכב ממשיך במהירות גבוהה וכשהוא ללא בלמים.

תוך כדי השיחה הגיע פקד אונפנגר לכביש והצליח להגיע לנהג כאשר הוא נוסע במקביל אליו וכל הזמן משוחח איתו דרך הטלפון ודרך מערכת הכריזה. " בודדתי את הרכב על הכביש תוך הסתה של רכבים שנעו איתו על הכביש". נתן הוסיף כי "בשלב כלשהו הבנתי שאם הרכב, שדהר במהירות של 140 קמ"ש, לא יעצור עכשיו, הוא עלול להיכנס בכלי רכב אחרים שנראו באופק ולגרום לתאונה קטלנית".

"הנחיתי את הנהג, כמוצא אחרון, לכבות את הרכב תוך כדי נסיעה, כאשר כל הזמן אני מלווה אותו עם הניידת תוך כדי נסיעה צמודה. הנהג שבהתחלה פחד לבצע את הכיבוי של הרכב, נשמע להוראות שלי וכיבה את הרכב. תוך זמן קצר הרכב האט את נסיעתו ונעצר בשול, תוך הכוונה ושמירה שלי שלא יפגע בכלי רכב אחרים".

"לא מרגיש שעשיתי משהו מיוחד, פעלתי כמצופה ממני"

"אני נרגש מאוד. פעלתי כפי שמצופה ממני ואני לא מרגיש שעשיתי משהו מיוחד, אך יחד עם זאת אני שמח שהאירוע הסתיים ללא נפגעים, וכך מנענו פגיעה בחיי אדם", אמר פקד אונפנגר.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר בטקס כי "כל חיינו ועצם קיומנו בארץ הזו, הוא סיפור הממזג אנשי עוז, אומץ מופת וגבורה. מתוך סיפור זה משתרגים ועולים סיפוריהם הייחודיים, מלאי ההשראה, של מקבלי העיטורים. לכולם סיפור שונה, אך כל אחד מהם פעל במצב של סכנה מוחשית וקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully