וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הציעה לשחרר מאות רוצחי ישראלים במסגרת עסקה עם חמאס

על פי הדיווח באל-אחבאר המזוהה עם חיזבאללה, ישראל הסכימה לשחרר אסירים עם דם על הידיים. מקור בחמאס אמר לעיתון כי ההצעה הועברה בשבוע שעבר דרך המתווך המצרי, וכי חמאס דחה את ההצעה החדשה

בווידאו: בתגובה לירי הרקטה לעבר אשקלון, צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS

ישראל הציעה לשחרר מאות אסירים פלסטינים שהשתתפו ברצח ישראלים במסגרת עסקת שבויים עם חמאס - כך דווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר המזוהה עם חיזבאללה. לפי הדיווח, ההצעה הישראלית כוללת ויתור על המלצות ועדת שמגר לפיה ישראל לא תשחרר יותר מאסיר אחד תמורת כל חייל ישראלי חטוף, לא תשחרר אסירים תמורת גופות ולא תשחרר אסירים שהשתתפו ברצח ישראלים.

מקור בחמאס אמר לעיתון כי ההצעה הועברה בשבוע שעבר דרך המתווך המצרי. למרות זאת, חמאס דחה את ההצעה החדשה וחאזם קאסם, דובר הארגון, הכחיש התקדמות כלשהי בתיק.

פעילי חמאס בעזה - 16 בנובמבר 2019. רויטרס
הצעה הועברה דרך המתווך המצרי. פעילי חמאס בעזה/רויטרס

חמאס רוצה שהעסקה תתקיים בשני שלבים כפי שקרה בעסקה הקודמת- בשלב הראשון מסירת מידע ולאחר מכן עסקת החילופים. כמו כן הודיע למתווך המצרי כי מוכן להשלים במגעים תחת חסות המצרים. בנוסף דוחה חמאס את קישור נושא השבויים למצב ההומניטרי בעזה.

גורמים במערכת הביטחון אמרו לוואלה! NEWS, "קיימת התנגדות נחרצת לשחרר אסירים ביטחוניים שרצחו ישראלים, כולל אסירים זקנים או עם מחלות סופניות שהיו מעורבים ברצח ישראלים". הגורמים הוסיפו כי "יש בעלי אינטרס בתהליך המשא ומתן שרוצים להשפיע עליו ומפרסמים חצאי אמיתות במקרה הטוב, ושקרים במקרה הרע. עמדת ישראל ברורה. יחיא סינוואר צריך להבין שנפתחה עבורו הזדמנות והוא צריך לנצל אותה. אין לישראל כוונה לשחרר רוצחים".

במערכת הביטחון העריכו שככל שמתרבים הפרסומים אודות עסקת שבויים ונעדרים, כך פוחת הסיכוי להביא לסיום התהליך. "כל צד רוצה להראות שעמד על שלו ומה היו הסיבות לכך שהמשא ומתן נכשל", אמר אחד הגורמים, "בשלב זה המשא ומתן שמנוהל על ידי המתווך המצרי מוגדר כתקוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully