וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 2,279 אובחנו ביממה, 3.2% מהנבדקים חיוביים

15.12.2020 / 7:59

משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים הפעילים בישראל עלה ל-18,651, לאחר שביממה האחרונה בוצעו 72,423 בדיקות. בכך, התחלואה מתקרבת לרף שהציב הקבינט להטלת ריסון מהודק, שנקבע ל-2,500 חולים ביממה. מספר המאושפזים בבתי החולים הוא 673, מתוכם 130 מונשמים

בווידאו: ועדת הקורונה דנה בעלייה בתחלואה במגזר הערבי/צילום: ערוץ הכנסת

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 2,279 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-360,297. אתמול התבצעו כ-72,423 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 3.2%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכונים הבאים של משרד הבריאות.

מספר החולים הפעילים הוא 18,651. בבתי החולים מאושפזים 673 חולים, מתוכם 130 מונשמים ו-344 חולים קשה. נכון להיום, 3,004 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל. . אתמול אובחנו 1,707 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 50,641, מתוכן 3.4% חיוביות לנגיף.

בכך, נתוני התחלואה מצביעים על התקרבות לקראת חציית הרף שהציב קבינט הקורונה להטלת ריסון מהודק. לקראת חג החנוכה הממשלה החליטה שלא להטיל הגבלות נוספות בחג, ובמקום זאת להכריז על מדיניות של הידוק המגבלות של שלושה שבועות, כשמקדם ההדבקה יגיע ל-1.32 או מספר הנדבקים היומי ל-2,500. אם בתום התקופה הזאת לא יחול שינוי משמעותי בממדי התחלואה - יוטל סגר כללי

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
לקראת החמרה בהגבלות. בדיקות קורונה בביה"ס יגאל אלון בראשון לציון/ראובן קסטרו

דוח שהוציא אגף המודיעין בצה"ל מחזק את ההערכות כי התחלואה בישראל תגיע עד סוף החודש ל-2,500 ביממה בממוצע שבועי. מצב זה אכן יוביל בהמשך, על פי החלטת הקבינט, לסגר כללי.

בנוסף, התפשטות התחלואה העבירה ביממה האחרונה מספר ערים מצבע צהוב לכתום. בצפון, צפת, קריית מוצקין ונוף הגליל הפכו כתומות, כמו גם בסמת טבעון, דבוריה וירכא. בדרום, קריית מלאכי הפכה כתומה, ובנוסף אליה העיר החרדית מודיעין עילית שביו"ש.

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020/ראובן קסטרו

ברקע העלייה המתמשכת בתחלואה וההתקרבות להחמרה בהגבלות, קופות החולים ומשרד הבריאות החליטו אמש כי מבצע החיסונים נגד קורונה לאוכלוסייה הכללית ייפתח ברביעי הבא. הראשונים להתחסן בקרב האזרחים יהיו בעלי מחלות רקע ואנשים מעל גיל 60, ואלה יורשו להתחסן אחרי הצוותים הרפואיים שייחוסנו כבר ביום ראשון. מתחם מרכזי להתחסנות המשלב את ארבע קופות החולים יוקם בגני התערוכה בתל אביב, וייפתחו מוקדים נוספים בצפון ובדרום.

למרות סמיכות המועד, במשרד הבריאות עדיין לא עדכנו את קופות החולים כמה חיסונים יש בארץ, אך נקבע כי בשבוע הראשון יינתנו 30-20 אלף מנות ביום. זאת, לאחר קבלתם בישראל של משלוחי החיסונים הראשונים של חברת פייזר.

מבצע החיסונים מתחיל

  • 20 בדצמבר: תחילת חיסון הצוותים הרפואיים
  • 23 בדצמבר: תחילת חיסון האזרחים - בעלי מחלות רקע ואנשים מעל גיל 60
  • מתחם החיסונים מרכזי יוקם בגני התערוכה בת"א
  • מרכזי חיסון בשאר הארץ: בהתאם לפריסת קופות החולים

במשרד הבריאות ערכו סקרים בהם בחנו את הנכונות של בני יותר מ-60 להגיע ולהתחסן, ונמצא כי אחוז גבוהה בקרב אוכלוסייה זו הביעו נכונות להתחסן. המבצע יחל עם זימונים פרטניים באופן מבוקר לאוכלוסיות היעד, כדי לבחון עמידה ביעדי המבצע ולבחון את הלוגיסטיקה המורכבת שנדרשת לתפעולו.

השבוע הראשון למבצע יהיה קריטי במיוחד, במסגרתו תבחן מידת היענות האוכלוסייה ולאחריו יוחלט אם לפתוח את מתן החיסונים לכלל האוכלוסייה. הפעלת מערך השינוע של החיסונים מורכב ובעל מאפיינים לוגיסטיים רבים, לכן בימים הראשונים הקופות יפתחו סניפים בודדים ויעלו את כמות המוקדים בהדרגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully