וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות הסוערות לאגודת הסטודנטים בחיפה: ביהמ"ש הקפיא את הליך ההצבעה

15.12.2020 / 19:12

התנועה הערבית-יהודית לשיוויון ביקשה מבית המשפט למנוע מוועדת הבחירות לאפשר ל"רשימה סודית וסגורה" של 80 סטודנטים להצביע גם אחרי סגירת הקלפיות. בתנועה בירכו: "יש שופטים בחיפה". באגודה הדפו את ההאשמות: "טענות סרק"

בווידאו: הפגנת סטודנטים בדרישה להפחית את שכר הלימוד/צילום: "שכחו אותי בבית"

בית המשפט המחוזי בחיפה הקפיא בחמישי את הליך הבחירות לאגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה ומנע הצבעה לאחר סגירת הקלפיות. זאת, בעקבות בקשת תנועת "עומדים ביחד" - התנועה הערבית-יהודית לשיוויון, שסיעה מטעמה מתמודדת בבחירות. בתנועה האשימו את חברי הנהלת האגודה, האמונים על ארגון הבחירות, בניסיון לגנוב אותן.

הבחירות, המתקיימות אחת לשנתיים, נערכו ביום רביעי שעבר. הפעם, בשל מגיפת הקורונה, הן התקיימו לראשונה באופן דיגיטלי. תוצאותיהן טרם פורסמו על ידי הנהלת האגודה שגם לא יודעת לומר כמה הצביעו עד כה. ביום חמישי האחרון קיבל בית המשפט את עתירת תא הסטודנטים של "עומדים ביחד", למנוע מהנהלת האגודה לאפשר ל"רשימה סודית וסגורה" של 80 סטודנטים להצביע גם אחרי סגירת הקלפיות. סגן הנשיא, השופט יצחק כהן, הוציא את צו המניעה הזמני שיעמוד בתוקף עד החלטה אחרת. השופטת איילת דגן, אליה העביר את התיק, קבעה דיון ליום ה-24 בדצמבר, תוך שציינה כי מוצע לצדדים "לבוא בדברים איש עם רעהו כדי לבחון אפשרות להגיע להבנות ולייתר את הדיון".

אוניברסיטת חיפה, מאי 2012. אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
הקרב על האגודה עולה מדרגה. אוניברסיטת חיפה/אתר רשמי, אוניברסיטת חיפה

את ההליך המשפטי יזמו אורי וולטמן, מי שמלווה את תאי הסטודנטים של "עומדים ביחד", ומנהל המטה של התנועה, כרמל יערי. לטענתם, יום הבחירות לווה בקשיים רבים. למשל - הדרישה מכ-8,000 בעלי זכות הבחירה להצטרף לשיחת "זום" כדי להזדהות, תוך המתנה ארוכה - לעיתים יותר משעה וחצי.

"התברר כי הוקמו אך ורק 10 עמדות 'זום' שכאלה על מנת לזהות את הסטודנטים, מה שגרם לעיכובים המשמעותיים", מסרו. כשהסתבר שיש כאלה הטוענים שלא התאפשר להם להצביע, החליטה ועדת הבחירות של אגודת הסטודנטים לאפשר להם להצביע יומיים אחר כך.

היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
"יש שופטים בחיפה". בית המשפט המחוזי בעיר/אתר רשמי, ללא

בינתיים, בית המשפט קיבל את עתירת תא הסטודנטים של "עומדים ביחד", שם דורשים למנוע מהנהלת האגודה לאפשר ל"רשימה סודית וסגורה" של 80 סטודנטים להצביע גם אחרי סגירת הקלפיות. כאמור, השופטים החליטו להקפיא את ההליך עד אשר יינתן מענה מהנהלת האגודה לאותם "כשלים משמעותיים" לכאורה, עליהם הצביעו העותרים.

כרמל יערי, פעיל בתא הסטודנטים של "עומדים ביחד" ומנהל הקמפיין בתנועה, בירך על החלטת בית המשפט. "יש שופטים בחיפה. מדובר כאן בניסיון ברור לגנוב בחירות. הקלפיות נסגרו, התוצאות הועברו לוועדת הבחירות ופתאום - 80 סטודנטים שאיש אינו יודע מי הם ועל פי אילו קריטריונים נבחרו, מקבלים אפשרות להצביע, כאילו מדובר היה בהפקה של תוכנית ריאליטי ולא בבחירות דמוקרטיות" אמר. "או שיפתחו לכולם את האפשרות לבחור לזמן נוסף, שווה לכולם, או שיסתפקו בתוצאות שהתקבלו. כל דבר אחר הוא שיבוש של המהלך התקין של הבחירות".

באגודה אומרים כי "עומדים ביחד" היו שותפים להליך בו נקבעו אותם עשרות סטודנטים וכי מדובר בטענת סרק. יו"ר האגודה היוצא, גלעד ג'מאל, שלא התמודד, אמר כי הוא "סומך את ידיו על ועדת הבחירות".

מעו"ד שי פניני, המייצג את אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה ואת עומר בר ששת, יו"ר ועדת הבחירות שלה, נמסר: "אני לא מגיב על הליכים משפטיים של לקוחותיי". מבר ששת טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully