וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחו התנגדויות המשרדים ומוזיאון ישראל: יוקם קו רכבת קלה לקריית הממשלה בי-ם

הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים אישרה את הקמת קו "שלוחת המוזיאונים" שעתיד בהמשך להגיע גם לעיר העתיקה. זאת, על אף טענות משרד ראש הממשלה והחוץ לפגיעה בביטחון. בוועדה ציינו: "ראוי שמוסדות הממשל והתרבות באזור ישתפו פעולה למימוש התכנית שתשרת את העובדים והמבקרים"

בווידאו: הפגנת חרדים בירושלים במחאה על תוואי הרכבת הקלה/צילום: מחאת החרדים הקיצוניים, ישי ירושלמי, א. כהן

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים דחתה את התנגדויות משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומוזיאון ישראל ואישרה היום (שני) את הקמת קו הרכבת הקלה המכונה "שלוחת המוזיאונים". במשרדי הממשלה טענו לפגיעה בביטחון בשל סמיכות התוואי למשרדים.

הוועדה ציינה בהחלטה כי "ראוי שמוסדות הממשל והתרבות באזור יפעלו בשיתוף פעולה לצורך מימוש התכנית, שנועדה לשרת בראש ובראשונה את ציבור העובדים והמבקרים במוסדות אלה, תוך יישום החלטות הממשלה בדבר עידוד התחבורה הציבורית וצמצום השימוש ברכב הפרטי".

תוכנית "שלוחת המוזיאונים" של הקו הזהוב של הרכבת הקלה. -, אתר רשמי
"ראוי שהמוסדות באזור ישתפו פעולה לצורך מימוש התכנית". הדמיית "שלוחת המוזיאונים"/אתר רשמי, -

אורכו של הקו המתוכנן הוא 1.2 קילומטר והוא צפוי לעבור בשדרות רבין וברחובות זוסמן וקפלן - סמוך לכנסת, למשרדי ממשלה, למוזיאון ישראל ולבית המשפט העליון. תוואי הקו עתיד להגיע גם לעיר העתיקה. התכנית שאושרה כוללת שלוש תחנות: בנק ישראל, הספרייה הלאומית ומוזיאון ישראל.

כמו כן, במסגרת התכנית, מתוכננת גם הקמת כיכר עירונית במקום החניון הפתוח המשרת את באי מוזיאון ישראל, בה ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות ופעילויות פנאי. במקום זה הפתוח, יוקם חניון תת-קרקעי בן ארבע קומות לאוטובוסים ורכבים פרטיים.

בניין בנק ישראל בירושלים, אוגוסט 2018. רויטרס
הקו יכלול שלוש תחנות: בנק ישראל, הספרייה הלאומית ומוזיאון ישראל. בנק ישראל/רויטרס

בהתנגדות שהגיש לפני כשנה משרד ראש הממשלה, נטען כי תוואי הרכבת המתוכנן עלול להפריע לשגרת התנועה בכניסה למשרד, בשל עומס התנועה שייווצר מצמצום שני נתיבים לאחד וחסימת הכניסה הנוספת. כמו כן, סמנכ"ל הביטחון במשרד טען לבעיות אבטחה בשל התחנה הסמוכה המתוכננת.

גם במשרד החוץ הגישו התנגדות הנובעת משיקולי אבטחה, בה נטען כי תוואי הרכבת מתוכנן לעבור ליד הכניסה הרשמית הטקסית של המשרד ואף להפקיע שטח המיועד להולכי רגל. בנוסף, מוזיאון ישראל הגיש התנגדות, וזאת בין היתר נגד מיקום תחנת הקצה בצמוד למוזיאון, בעמק המצלבה. "התכנית מנתקת את המוזיאון מעמק המצלבה", נטען, "וזאת בניגוד לרעיון התכנוני העומד בבסיס הקמת המוזיאון".

עם זאת, הוועדה המחוזית דחתה את ההתנגדויות ואת ההצעה כי הקו יעבור בשדרות רופין במקום בתוואי המתוכנן. הוועדה קבעה כי "ההתנגדויות שהוגשו בעניינה של התוכנית נובעות מהרצון להרחיק את תוואי הרכבת הקלה ממוסדות הממשל והתרבות שלאורך התוואי, תוך התמקדות של כל מוסד בצרכים שלו ובנקודת המבט שלו".

תוכנית "שלוחת המוזיאונים" של הקו הזהוב של הרכבת הקלה. -, אתר רשמי
"התכנית מנתקת את המוזיאון מעמק המצלבה". הדמיית הקו שיוקם/אתר רשמי, -

יו"ר הוועדה, עמיר שקד, הסביר כי "חשיבותו של הקו, נובעת הן ממספר הנוסעים הצפויים להשתמש בו, והן מאופי המוסדות שלאורך התוואי. הקו צפוי לשרת את העובדים הרבים המועסקים בקריית הממשלה ובסביבתה, וכן את המבקרים הרבים במוקדי התיירות באזור". הוא הדגיש ש"חשיבותו של הקו עולה לאור הגדלה משמעותית של היקפי הבינוי למשרדי הממשלה שלאורך התוואי, שחלקם נמצאים בשלבי הקמה".

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התכנית מביאה עמה תרומה רבה לתחבורה הציבורית ולפעילות תרבות ופנאי בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully