וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מתמחים מחו מול ביתו של אדלשטיין: "לא חוזרים לתנאים של עבדים"

עודכן לאחרונה: 14.12.2020 / 23:19

סטודנטים וסטאז'רים לרפואה הפגינו מחוץ לביתו של שר הבריאות, יומיים לפני פקיעת האישור להחרגת תנאי העסקתם ובטרם הוגשו מסקנות הוועדה שהוקמה לדון בנושא. מתמחה בוולפסון: "מפגין כדי שלא נקבל חולים אחרי שאנחנו ערים 26 שעות". מנכ"ל ארגון מרשם ושני סטודנטים נעצרו

בווידאו: הפגנת מתמחים סמוך לביתו של שר הבריאות/צילום: ד״ר ריי ביטון

עשרות מתמחים וסטודנטים הפגינו הערב (שני) מול ביתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין במחאה על תנאי העסקתם. המפגינים קוראים "לא חוזרות ולא חוזרים לתנאים של עבדים", ו"יולי לא לטעות המתמחים הולכים לשבות".

המפגינים החלו בצעדה לביתו של השר תוך שהם נושאים לפידים וקוראים: "באנו חושך לגרש - לא עובדים 26". המשטרה פינתה בכוח את המוחים, ועצרה את מנכ"ל ארגון "מרשם" ושני סטודנטים לרפואה. בהמשך שוחררו השלושה.

ביום רביעי יסתיים ההיתר של משרד העבודה והרווחה להחרגת תנאי העבודה של הרופאים המתמחים, אך הוועדה שהוקמה לטיפול בסוגיה טרם הגישה את מסקנותיה. בחלוף המועד הסופי לאישור, לבתי החולים לא יתאפשר להעסיק את המתמחים במשמרות של 26 שעות רצופות, ותנאי העבודה שלהם יושוו לאלה של שאר העובדים במשק, כך שיצטרכו לקבל תשלום על כל שעה נוספת מעבר לשמונה הקבועות בחוק.

הפגנת המתמחים. מול ביתו של שר הבריאות, הרצליה 14 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
מתמחים מפגינים מול ביתו של אדלשטיין, הערב/אתר רשמי, -
מעצרים במהלך הפגנת המתמחים. מול ביתו של שר הבריאות, הרצליה 14 בדצמבר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
שוטרים מפנים מתמחים מול ביתו של אדלשטיין, הערב/אתר רשמי, אלעד גוטמן

אורי רוזן, מתמחה ברפואת משפחה בבית חולים וולפסון שהפגין מול ביתו של שר הבריאות, אמר לוואלה! NEWS כי "לפני שמונה חודשים הגעתי לפה אחרי משמרת של 26 שעות כי אנחנו המדינה האחרונה בעולם שעדיין עובדת ככה. אז השר אדלשטיין הסתכל לנו בלבן של העיניים והבטיח שייפגש איתנו".

"זה לקח לו שבעה חודשים ואז לפני שבוע וחצי נפגשנו איתו, הייתה דווקא פגישה מאוד טובה, הוא סיפר לנו שיברך את כל מי שיקצר את התורנות שלנו שתהיה פחות מ-26 שעות ואז עשה דבר הפוך", המשיך, "יולי אדלשטיין ביקש מאיציק שמולי להאריך בשנה את ההחרגה שמאפשרת להעסיק אותנו בצורה הזאת. כלומר, החוק של משרד העבודה והרווחה אוסר על עבודה מעל 12 שעות, אבל יש החרגה לנו המתמחים כך שמותר להעסיק אותנו 26 שעות".

מעצרים במהלך הפגנת המתמחים. מול ביתו של שר הבריאות, הרצליה 14 בדצמבר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
שלושה מפגינים נעצרו. כוחות משטרה מפנים מתמחים, הערב/אתר רשמי, אלעד גוטמן
הפגנת המתמחים. מול ביתו של שר הבריאות, הרצליה 14 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
"לא לטעות, הולכים לשבות". מפגינים מחוץ לביתו של אדלשטיין, הערב/אתר רשמי, -

לדברי רוזן, "אני לא מפגין פה על המשכורת שלי. אני פה כדי לדאוג לאזרחי ישראל, אני נלחם בשביל שנוכל להעניק להם טיפול רפואי ראוי ואמפתי. שלא נקבל חולים אחרי שאנחנו ערים ועובדים 26 שעות. ברור לנו שזה עיתוי בעייתי אבל במדינה שלנו, כל שבועיים יש או בחירות או מלחמה. תמיד יגידו לנו שזה עיתוי לא טוב".

הפגנת המתמחים. מול ביתו של שר הבריאות, הרצליה 14 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
מתמחים מפגינים מול ביתו של אדלשטיין, הערב/אתר רשמי, -

במאי האחרון, לאחר מחאת המתמחים, שר העבודה והרווחה איציק שמולי הודיע כי בכוונתו להאריך את ההיתר לחצי שנה בלבד ולא לשנה נוספת כנהוג, במטרה למצוא פתרון לקיצור המשמרות. "אין בכוונתי לתת צ'ק פתוח להמשך ההעסקה הפוגענית של המתמחים ברפואה. מחאתם מוצדקת מאין כמותה: אי אפשר לצפות מאדם לעבוד במשך 26 שעות", הצהיר אז. ואולם מאז טרם החליט על הצעד הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully