וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים בניו יורק הרגו חמוש שפתח באש בקונצרט של קתדרלה

14.12.2020 / 10:20

המשטרה אמרה כי באורח נס לא היו נפגעים נוספים, כשאותו חמוש שעטה מסיכה וחבש כובע בייסבול ירה משני אקדחיו בתום אירוע פתוח שבו השתתפו מאות. שלושה שוטרים ירו בו 15 פעם והרגו אותו. בתיקו נמצאו סכינים ותנ"ך, אך לא ברור אם כיוון לפגוע במשהו. "צעק 'תהרגו אותי'"

אדם חמוש נהרג הלילה (שני) בניו יורק על ידי שוטרים, אחרי שפתח באש לעבר קתדרלה שבה התקיים קונצרט לרגל חג המולד. המשטרה אמרה כי הוא נשא עמו שני אקדחים והתחיל לירות קצת לפני השעה 16:00, בתום האירוע שנמשך 45 דקות. המשתתפים נמלטו מהמקום בבהלה, עד ששלושה אנשי אכיפת החוק שהיו במקום ירו לעברו 15 כדורים והרגו אותו.

"זה בחסד האל", אמר מפקד משטרת ניו יורק, דרמוט שיה, על כך שאיש לא נפגע פרט לאותו חמוש, שהיה לבוש בשחור. הוא כיסה את פניו בכובע בייסבול לבן ומסיכת פנים. הוא נשא אקדח כסוף ביד אחת, ואקדח שחור ביד שנייה, והגיח מאחורי עמוד אבן שבמעלה המדרגות המובילות לקתדרלת סנט ג'ונס, אחד המבנים המרכזיים בניו יורק.

עדי ראי סיפרו כי הוא צעק "תהרגו אותי" בזמן שירה. זהותו טרם פורסמה, אך מפקד משטרת ניו יורק אמר כי הוא היה בעל עבר פלילי עשיר וסחב עמו תיק שבו היה דלק, חבל, חוט, סרט הדבקה, סכינים ותנ"ך בלוי. הוא תיאר את מעשי השוטרים "הרואים". לא ברור אם החמוש ניסה לירות לעבר הנוכחים או ירה באוויר.

שוטרים בקתדרלת סנט ג'ונס, ניו יורק, אחרי שהרגו אדם חמוש, 13 בדצמבר 2020. AP
ירו 15 כדורים לעבר החמוש. שוטרים בזירת הירי בקתדרלה, הלילה/AP
שוטרים בקתדרלת סנט ג'ונס, ניו יורק, אחרי שהרגו אדם חמוש, 13 בדצמבר 2020. AP
"היורה יכול היה להרוג הרבה אנשים"/AP

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות על ידי עובר אורח נראים השוטרים תופסים מחסה מאחורי מכלי אשפה, וקוראים לו לזרוק את הנשק. הם ירו בזהירות לעברו במשך דקה וחצי לפחות, בזמן שהוא יצא והסתתר מאחורי עמוד, כשאזרחים שכבו למרגלות הקתדרלה ואחזו אלו באלו. אחרים הסתתרו מאחורי עמוד חשמל ורצו למקום מבטחים אחרי שהחמוש נורה.

לפני הירי, חברי המקהלה של הקתדרלה שמרו מרחק אלו מאלו בזמן שעטו מסיכות בשל מגיפת הקורונה. "זה היה יפהפה, ואז בסוף האדם הזה החל לירות. כולם בהלם", אמרה דוברת של הקתדרלה, ליסה שוברט, לניו יורק טיימס. "היורה יכול היה להרוג הרבה אנשים. היו מאות אנשים שם והוא ירה לפחות 20 פעם"

דוברת אחרת, איווה בנסון, מסרה בהודעת מייל כי "זה נורא שמתנת המקהלה שלנו לעיר ניו יורק, באחר צהריים של שירה ואחדות שהיו כל כך נחוצים, נגדעה במעשה האלימות המזעזע הזה".

הקתדרלה היא אחת הגדולות ביותר בעולם, ובנייתה שהחלה ב-1892 מעולם לא הושלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully