וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזרזיר מתאבלים על בעל המשתלה שנרצח בקטטה: "בחור מקסים, רק ניסה להפריד"

13.12.2020 / 15:38

הכפר הסמוך לנצרת זועזע ממותו של זיאד גריפאת בן ה-48, דמות מוכרת ביישוב: "אסור שהמקרה הזה יפתח צוהר למקרים נוספים, האלימות מתפשטת כאש בשדה קוצים. אנחנו רוצים לשמור על הכפר". רק אחד מכל ארבעה מקרי רצח שאירעו בחברה הערבית ב-2020 פוענח

בווידאו: הארכת מעצר לחשוד ברצח אמו ברחובות/צילום: ספיר לוי

בזרזיר אומרים כי תושב המקום שנרצח הלילה (ראשון) בקטטה ביישוב, זיאד גריפאת בן ה-48, בכלל היה זה שניסה להרגיע את הרוחות, והגיע למקום כדי לאסוף את אחד מבניו שהיה באזור. גריפאת הותיר אחריו שלוש בנות ושני בנים.

"הוא היה בחור מקסים", אמר לוואלה! NEWS פאדי עיאדאת בן ה-38, אף הוא תושב זרזיר, על גריפאת, שהיה בעליה של משתלה מקומית. "רבים בכפר ומחוצה לו הכירו אותו בגלל העסק".

זיאד גריפאת בן 48, הנרצח בזרזיז. -, אתר רשמי
היה מוכר בזכות העסק שניהל. גריפאת/אתר רשמי, -

לדברי עיאדאת, התקרית אינה מאפיינת את זרזיר, הסמוכה לנצרת. "אנחנו תמיד גאים בזה שאנחנו מצליחים לשמור על עצמנו ועל היישוב מהאלימות הפושה בחברה הערבית. יש כאן מרקם ייחודי של יישוב שמורכב מחמישה שבטים שיש ביניהם יחסים טובים וסולידריות גדולה מאוד. לצערי, הלילה קיבלנו מכה קשה ונצטרך לאסוף עצמנו מהר. אסור שהמקרה הזה יפתח צוהר למקרים נוספים, האלימות מתפשטת כאש בשדה קוצים. אנחנו רוצים לשמור על הכפר", אמר.

"מדובר באסון כבד ונורא", אומר לוואלה! NEWS ראש המועצה המקומית זרזיר, אמיר מזאריב, "זיאד היה איש יקר, אדם שהקים בעשר אצבעות עסק לתפארת. חרוץ מאין כמותו - היה קם ב-5 בבוקר וישר הולך למשתלה שלו לסדר מה שצריך לסדר". הוא מספר כי גריפאת היה "כמו מושבניק, היינו רואים אותו נוסע מפה לשם על הטרקטורון טוק-טוק שלו. בכל עמק יזרעאל היו מכירים אותו ואת אשתו, הוא היה מתנדב לכל דבר, מסייע לכל מי שנקלע לצרה. מכל העמק היה באים אליו גם אם לא לקנות אלא לשבת אתו, לשתות כוס קפה ולשוחח. דלתו הייתה תמיד פתוחה לכולם. היה איש שקט, אוהב שלום ונגד אלימות. אב למופת במשפחת שורשית וערכית שרבים מהם מבניה שירתו ומשרתים בצה"ל".

"הישוב בית זרזיר ידוע בקבלת האורחים שלו. מטיילים בדרכם מתל אביב לטבריה ורמת הגולן, מנצרת לחיפה עוצרים אצלנו להתרענן, זה מקום מרכזי", מוסיף ראש המועצה, "ואנחנו מקבלים את כולם בחיוך ועם שירות. אנחנו גאים בשלווה והאחווה בין התושבים, בין השבטים עצמם ומהווים ודוגמא ומופת לישובים הבדואים באזור בפרט ובארץ. בכלל".

"מה שקרה אתמול הוא שהוא הלך לישון מוקדם, והתעורר מהמולה ליד הבית שלו שעשו כנראה נערים וצעירים", מתאר מזאריב. "הוא קם ומשלא מצא את בנו בחדרו הוא יצא החוצה לראות אם הבן גם בחוץ לבקש ממנו שייכנס פנימה ושלא יהיה מעורב. ואז מישהו לא ידוע נתן לו מכה בראש. יותר אנחנו ולא יודעים. הכול באיפול. ניתן למשטרה שתעשה את שלה - יש חוק ויש אנשי חוק והם יקבעו".

לדבריו, "התופעה של האלימות לא מתחילה ולא נגמרת בחברה הערבית. אותו דבר גם במגזר היהודי. רק אתמול שמענו שברחובות אדם הרג את אמא שלו. האלימות מהווה סיכון ואיום על כל אזרחי מדינת ישראל".

ראש המועצה מוסיף כי "צריכה לקום זעקה גדולה שלנו האזרחים, ראשי הרשויות, המשפחות והמכובדים, אנשי הדת ובעלי השפעה אחרים. כולנו צריכים להתעורר אחרת נאבד שליטה, ויש סימנים ראשוניים לכך. הפוליטיקאים והאזרחים, כל אחד מתעסק בעניינים שלו. זה כמו הקורונה - כמה קל להדבק וכמה קשה למגר את זה".

גריפאת נפגע באורח קשה בקטטה, וכמה שעות לאחר מכן נקבע מותו בבית החולים העמק בעפולה. זמן קצר לאחר מכן נעצר צעיר בשנות ה-20 לחייו בחשד למעורבות במקרה. במשטרה אמרו הלילה כי צפויים מעצרים של חשודים נוספים במעורבות בקטטה, שפרצה בין צעירים.

מבחינה כמותית, גריפאת הוא קורבן האלימות ה-106 בחברה הערבית ב-2020, מתוכם 28 בלבד פוענחו על ידי המשטרה, כך לפי "מרכז אמאן" למאבק באלימות. בין הקורבנות 89 גברים ו-17 נשים, ורוב מוחלט של מקרי הרצח - מעל 80% - נגרם באמצעות נשק חם. בשמונת החודשים האחרונים, כלומר: מתחילת מאי, עומד הממוצע על מעל עשרה נרצחים בחודש.

  • עוד באותו נושא:
  • זרזיר
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully