וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופן של רוצח הזודיאק פוענח אחרי 50 שנה: "אני מקווה שאתם נהנים"

13.12.2020 / 8:53

אזרחים פרטיים הצליחו לפצח כתב סתרים ששלח הרוצח המסתורי לעיתון בסן פרנסיסקו, בתקופה שבה הטיל טרור על אזור המפרץ: "אני לא מפחד מתא הגזים". ב-FBI אמרו כי החקירה נמשכת, חצי מאה אחרי הרצח של חמישה אנשים

זודיאק. אתר רשמי, אתר רשמי
מעולם לא נתפס. קלסתרון של רוצח הזודיאק/אתר רשמי, אתר רשמי

קבוצת פצחנים פענה מסר מוצפן ששלח הרוצח הסדרתי "זודיאק" לעיתון בסן פרנסיסקו לפני יותר מ-50 שנה - כך אמרו ב-FBI. הרוצח, שמעולם לא נתפס, ירה או דקר שבעה אנשים באזור מפרץ סן פרנסיסקו לאורך כשנה, בין 1968 ל-1969. רק שניים מהם שרדו. במהלך מסע הרצח שלו, הוא שלח סדרת מכתבים מטילי מורא לעיתון סן פרנסיסקו כרוניקל. חלקם היו מוצפנים, כולל אחד סבוך במיוחד עם 340 סימנים, שנודע בשם "צופן 340".

"אני מקווה שאתם נהנים בניסיון לתפוס אותי", נכתב בקוד, שפוצח על ידי דייוויד אורנצ'ק, סם בלייק וג'רל ואן אייק, לפי סרטון שהועלה ליוטיוב על ידי אורנצ'ק. "אני לא מפחד מתא הגזים משום שזה ישלח אותי לגן עדן מוקדם יותר, כי עכשיו יש לי מספיק עבדים שיעבדו עבורי". שני צפנים נוספים שנשלחו לעיתון טרם פוענחו, וייתכן שהם עשויים לספק רמזים על זהותו של הרוצח המסתורי.

אורנצ'ק אמר כי הוא מקווה שפענוח המסר ישפוך אור נוסף על זהותו של הרוצח, אך ציין כי "המסר לא מספר הרבה, זה עוד מאותו זבל שנועד למשוך תשומת לב לזודיאק". אורנצק, מעצב אתרים בן 46 מווירג'ינה, חבר אל בלייק, מתמטיקאי מאוסטרליה ואל ואן אייק, מהנדס תוכנות לפיצוח צפנים מבלגיה. הם אמרו כי הם הקדישו את מאמציהם, שכללו אינטילגנציה מלאכותית, לקורבנות ולקרובי משפחותיהם.

קבוצת הפצחנים מסבירים כיצד פענחו את המסר

ה-FBI אישר כי הקוד אכן פוצח על ידי אזרחים פרטיים, ואמר כי החקירה בת חצי המאה נמשכת. איש מעולם לא הועמד לדין על הפשעים האלו, והתיאוריות סביב זהותו האמיתית של הרוצח צצו כמו פטריות אחרי הגשם.

"ה-FBI מודע לכך שקוד שצופן שיוחס לרוצח הזודיאק פוענח לאחרונה על ידי אזרחים פרטיים", פורסם בהצהרה של ה-FBI בחשבון הטוויטר שלו. "רוצח הזודיאק הטיל מורא על קהילות רבות בצפון קליפורניה, ואפילו שחלפו כמה עשורים, אנחנו ממשיכים לחפש צדק לקורבנות הפשעים האכזריים הללו".

צופן ששלח רוצח הזודיאק לעיתון סן פרנסיסקו כרוניקל ב-1969. -, אתר רשמי
הכיל אותיות וסמלים. המסר המוצפן של הזודיאק/אתר רשמי, -

בדומה למעשי הרצח עצמם, פתרון הצפנים של הזודיאק הפך למוקד עניין בינלאומי לחובבי פשע. הפרשה הונצחה בכמה ספרים וסרטים, בהם "הארי המזוהם" בכיכובו של קלינט איסטווד מ-1971 ו"זודיאק" מ-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully