וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זימון תור באפליקציה ושילוב סדרנים: כך נערכים למתן חיסוני קורונה לצוותים רפואיים

10.12.2020 / 13:56

בבית החולים שיבא תרגלו את הגעת החיסונים הראשונים, והציבו כיעד לחסן עשרה אנשי צוות בכל שעה. המשנה למנכ"ל סיפר כי פתחו בפעולות הסברה בנושא חשיבות ההתחסנות בקרב העובדים, אך הבהיר כי רופא שלא יסכים להתחסן יוכל להמשיך לעבוד. "הפתרון הוא החיסון וזה מדהים"

בווידאו: תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים לביה"ח שיבא/מערכת וואלה! NEWS

בבית החולים שיבא תל השומר מתרגלים היום (חמישי) את הגעת חיסוני הקורונה. על פי הערכות, קשישים וצוותים רפואיים יהיו בין הראשונים לקבל את החיסון נגד הנגיף של חברת פייזר, שנחת אתמול לראשונה בישראל.

המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא, פרופ' ארנון אפק, ציין כי באפשרותם להתחיל לחסן את אנשי הצוות כבר בשבוע הבא, בהתאם לכמות מנות החיסון שיגיעו במהלך השבוע. אפק קרא למשרד הבריאות לפעול במהירות כדי למנוע עיכובים. לדבריו, "הקורונה מסוכנת מאוד וצריך לקחת את החיסון, למרות שאנחנו לא יודעים כרגע מה ההשפעות לטווח הארוך".

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
כל עובד יזמן תור באפליקציה. תרגול הגעת חיסוני הקורונה לתל השומר, היום/ראובן קסטרו

מסקר שנערך בבית החולים עולה כי מחצית מהצוותים מוכנים להתחסן, 17% חוששים והיתר לא יודעים. "אני בטוח שככל שהחיסון יהיה יותר נפוץ יותר יסכימו להתחסן", אמר אפק. "מי שהיה במחלקות קורונה מסכים לחיסון, ומאמין שאנשים ישנו את דעתם". הוא הבהיר כי רופא שלא יסכים לקבל את החיסון יוכל להמשיך לעבוד כרגיל.

פרופ' ארנון אפק בתרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
מבצע הסברה לטובת החיסון. אפק/ראובן קסטרו

מנהל מערך הסיעוד וסמנכ"ל ההפעלה של בית החולים, ד"ר עמיר גרינברג, הציב למטרה לחסן עד עשרה עובדים בכל שעה. גרינברג תיאר את ההכנות לקראת אישור משרד הבריאות, והסביר כיצד יתנהל המבצע. "העובדים יזמינו תור באפליקציה ויזומנו להגיע בין השעה 08:00 בבוקר ל-20:00 בערב. בכניסה יהיה סדרן שיבדוק שיש זימון למחוסן", אמר.

"נקלוט את העובד והוא ייכנס לחדר האחיות ויקבל את הזריקה", המשיך. "כל אחד שיקבל את החיסון יחכה 15 דקות. אם יש בעיה ויהיו תגובות, הזיהומולוגים שלנו מוכנים לכל דבר שיקרה".

ד"ר עמיר גרינברג בתרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
עשרה חיסונים בשעה. גרינברג/ראובן קסטרו

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים, פרופ' גליה רהב, הביעה התרגשות מהגעת החיסונים. "אחרי כל כך הרבה זמן למדנו שהתרופות לא עוזרות לנו, אז הפתרון הוא חיסון וזה מדהים", בירכה. "כך, לא יהיו 12 אלף קורבנות מסביב לעולם בכל יום".

רהב הדגישה כי החיסון לא נכנס לצופן הגנטי ונחשב לבטוח מאוד. עוד הבהירה כי "עובדי בריאות נחשבים בסיכון ולכן הם ראשונים, ואחר כך אנשים מבוגרים ועם מחלות רקע. לא נחסן נשים בהיריון, נשתדל לא לחסן אנשים עם תגובה אלרגית חמורה וגם לא מחלימים".

פרופ' גליה רהב בתרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"הפתרון הוא החיסון". רהב/ראובן קסטרו

בנתב"ג נחת אתמול המשלוח הראשון של חיסוני הקורונה, הכולל בין 3,000 ל-4,000 חיסונים שיצרה חברת התרופות פייזר. החיסונים, שמגיעים במקררים של החברה, הועברו למקררים בשוהם, משם ישונעו ליתר חלקי הארץ.

היום צפוי לנחות בארץ מטוס מטען בואינג 777 של חברת יונייטד איירליינס, שעליו תהיה כמות גדולה יותר באופן משמעותי של חיסונים. לפי ההערכות, צפויים להגיע בו מאות אלפי חיסונים.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
מחצית מהצוות מוכן להתחסן. בית החולים שיבא, היום/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר אמש כי מבצע החיסונים לקורונה בציבור יחל ב-27 בדצמבר. במסיבת עיתונאים שכינס יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין בתום דיון עם גורמי המקצוע, אמר כי ישראל ערוכה למתן 60 אלף חיסונים מדי יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully