וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של ביידן נחקר בחשד לעבירות מס: "הבדיקה תמצא שפעלתי כראוי"

עודכן לאחרונה: 10.12.2020 / 12:11

האנטר ביידן חשף כי "ענייני המס" שלו נמצאים תחת חקירה פדרלית, והבהיר כי הוא "מתייחס לעניין ברצינות". לפי דיווח ב-CNN - החקירה מתמקדת בפעילות עסקית שקיים בסין ויהלום שקיבל. הדיווחים מציפים מחדש את השאלות על התנהלות ביידן הצעיר, שהועלו במהלך הקמפיין של אביו

בווידאו: ביידן מגיע לטיפול במרפאה בדלאוור אחרי ששבר את כף רגלו/צילום: רויטרס

האנטר ביידן, בנו של נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן, הודיע הערב (רביעי) כי הוא נמצא תחת חקירה פדרלית. ביידן הצעיר אמר כי נודע לו על החקירה הנוגעת ל"ענייני המס שלו" אתמול, אך לא מסר פרטים נוספים. ברשת CNN דווח כי החקירה מתמקדת בפעילות עסקית שקיים האנטר ביידן בסין. החקירה מעלה מחדש את השאלות על ההתנהלות הכספית שלו, שהועלו במהלך קמפיין הבחירות של אביו מול הנשיא דונלד טראמפ.

"אני מתייחס לעניין הזה ברצינות רבה, ואני בטוח כי סקירה מקצועית ואובייקטיבית של העניינים האלו תוכיח כי טיפלתי בענייני באופן חוקי והולם, כולל לגבי יועצי המס", אמר בהצהרה.

שמו של האנטר ביידן עלה לכותרות כיעד למתקפות של טראמפ ובני בריתו, שהאשימו אותו בכך שהוא הרוויח כסף מקשריו הפוליטיים של אביו. טראמפ ותומכיו העלו גם האשמות לא מבוססות על מעשי שחיתות של בנו של ביידן, הקשורות לעבודתו באוקראינה, בעת שאביו היה סגן הנשיא והוביל את יחסי ממשל אובמה עם המדינה המזרח-אירופית.

סגן הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ג'ו ביידן ובנו האנטר בוושינגטון 30 בינואר 2010. רויטרס
החקירה מתמקדת גם בפעילות עסקית בסין. האנטר וג'ו ביידן/רויטרס

לפי דיווח ברשת CNN, החוקרים מתמקדים בפעילות עסקית של האנטר ביידן הקשורה לסין. חלק מפעילותו העסקית במדינה נחשף השנה לציבור באמצעות ראיונות ומסמכים שפורסמו על ידי סנאטורים רפובליקנים בוועדת הכלכלה ובוועדה לביטחון לאומי שעסקו בנושא. לאחר שאביו סיים את כהונתו כסגן נשיא ב-2017, האנטר ביידן פעל להבטיח עסקה עם ענקית האנרגיה הסינית CEFC שתשקיע בפרויקטים אמריקנים.

עוד דווח כי אחד הנושאים שבדקו החוקרים הינו מתנה שקיבל ביידן בשנת 2017 מיו"ר החברה לשעבר יה ג'יאנמינג. אדם המעורה בפרטי החקירה אמר ל-CNN כי האנטר ביידן קיבל מיושב ראש ומייסד החברה יהלום בגודל 2.8 קראט, לאחר פגישה עסקית שקיימו במיאמי.

הדיווחים - חיזוק להאשמות טראמפ בעניין ביידן וסין

הגילויים החדשים עשויים לתמוך בהאשמות המוכרות מצדו של של נשיא המדינה דונלד טראמפ, לפיהן ביידן "חלש" מול סין. בקמפיין הבחירות נקט טראמפ בקו קשה בנושא הסיני, כשניסה לפנות אצבע מאשימה לבייג'ינג בהתפרצות נגיף הקורונה. ביידן דחה את ההאשמות ואמר שבניגוד לטראמפ, הוא יבנה מחדש קואליציות בין מדינות כדי לאתגר את סין.

כתבת פרופיל של "ניו יורקר" על האנטר ביידן שהתפרסמה בשנה שעברה, פירטה חלק מפעילותו העסקית בסין, כולל את האופן שבו ליווה את אביו בביקור שערך ב-2013 בבייג'ינג, שם נפגש עם מקורב עסקי. ביידן הבן גם הודה שקיבל יהלום מטייקון אנרגיה סיני המעוניין בפרויקטים של גז טבעי נוזלי.

הוא זלזל בטענה כי המתנה נועדה להשפיע על מדיניות אביו, ואמר למגזין שהוא נתן את היהלום למקורב. "למה שישחדו אותי? אבא שלי כבר היה לא בתפקיד", טען.

האנטר ביידן ואביו ג'ו ביידן, חוגגים את ניצחונו של האב בבחירות לנשיאות ארה"ב. 9 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
"למה שישחדו אותי? אבא שלי כבר לא היה בתפקיד". ג'ו והאנטר ביידן, אתמול/AP, אי-פי

חשיפת החקירה הפדרלית, בהובלת התביעה בדלאוור, מגיעה ברגע מעט מביך עבור הנשיא הנכנס, שנמצא בעיצומו של הרכבת הממשל שלו. האדם אותו ביידן ימנה לתפקיד התובע הכללי עשוי להיות מי שיפקח על חקירת בנו, אם זו עדיין תימשך כשביידן יושבע לנשיאות ב-20 בינואר.

ממטה ביידן נמסר כי "הנשיא הנבחר ביידן גאה מאוד בבנו, שידע להילחם באתגרים קשים, כולל במתקפות אישיות אכזריות בחודשים האחרונים, אך אלו רק חיזקו אותו".

בנו של ביידן לא זר למחלוקות. בזמן שאביו כיהן כסגן הנשיא, האנטר שוחרר מיחידת מילואים של חיל הים לאחר שבדיקת סמים שביצע מצאה קוקאין בדמו. בהמשך הודה כי הוא מנהל מאבק ארוך שנים עם התמכרויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully