וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מי שסבל מאלרגיות חריפות צריך להימנע מהחיסון של פייזר לקורונה

9.12.2020 / 13:49

ההמלצה של הרשות המפקחת על התרופות בממלכה ניתנה אחרי ששני מחוסנים פיתחו תגובות לחיסון. בשירותי הבריאות הסבירו כי זה מקובל במקרים של חיסונים חדשים וכי מדובר באמצעי זהירות

בווידאו: מבצע חיסוני הקורונה בבריטניה יצא לדרך/צילום: רויטרס

רשות הרגולציה לתרופות בבריטניה אמרה כי על אנשים שסבלו בעבר מתגובות אלרגיה חריפות לא לקבל את החיסון של פייזר, אחרי ששני מחוסנים פיתחו תגובות קשות. מנהל שירות הבריאות הלאומי באנגליה, סטיבן פויז, אמר כי זה נפוץ עם חיסונים חדשים וכי ההמלצה ניתנה כאמצעי זהירות. לדבריו, "שני אנשים עם היסטוריה של תגובות אלרגיות חריפות הגיבו בצורה שלילית אתמול. שניהם מחלימים".

על פי מנכ"לית רשות הפיקוח, ג'ון ריין, התגובה שנצפתה אתמול לא הייתה אחת מתופעות הלוואי שדווחו בניסויים של פייזר. "בערב שעבר ראינו שני מקרים מדווחים של תגובות אלגריות. אנחנו יודעים מהניסויים הקליניים הנרחבים מאוד כי זה לא היה שם", היא אמרה למחוקקים.

אתמול הייתה הממלכה למדינה הראשונה בעולם שהתחילה לחסן את אזרחיה עם החיסון שפיתחה פייזר האמריקנית ו-BioNTech הגרמנית, בציון דרך משמעותי במאבק במגיפה העולמית. שתי החברות טרם הגיבו לצעד של הרשויות הבריטיות, שהתקבלו יום לפני דיון מכריע של ה-FDA על מתן אישור חירום לשימוש בחיסון גם בארצות הברית. היום הגיעו לישראל החיסונים הראשונים של פייזר.

מרגרט קינן בת ה-90 הראשונה בבריטניה שקיבלה את החיסון לנגיף הקורונה של חברת פייזר 8 בדצמבר 2020. רויטרס
מרגרט קינן, האדם הראשון שקיבל את החיסון של פייזר בבריטניה, אתמול/רויטרס

800 אלף המנות הראשונות של החיסון של פייזר ו-BioNTech יינתנו לבני 80 שנמצאים באשפוז או אמורים להגיע לאשפוז, בנוסף לצוותים בבתי האבות. בשירותי הבריאות הלאומיים אמרו כי רק מי שהם יצרו עמו קשר יקבל את החיסון, כך שהציבור למעשה מתבקש להמתין שהם יפנו אליו. הרוב ייאלצו לחכות עד השנה הבאה כדי שיהיו מספיק חיסונים.

עבור בריטניה, החיסון לא היה יכול להגיע במועד טוב יותר. הממלכה סופרת יותר מ-61 אלף מתים מנגיף הקורונה, יותר מכל מדינה אחרת באירופה, בנוסף ל-1.7 מקרים מאובחנים. אחד מהם היה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שאף אושפז בטיפול נמרץ בתחילת התפרצות המגיפה. טיפולו במשבר הבריאותי ספג ביקורות רבות גם מתוך שורות מפלגת השלטון השמרנית.

החיסונים הראשונים כבר סופקו ביום ראשון לעשרות בתי חולים נבחרים בבריטניה, והמטרה היא לחסן בסופו של דבר יותר מ-25 מיליון איש - כ-40% מהאוכלוסייה. התכנית שמה בעדיפות ראשונה את קבוצות האוכלוסייה שבסיכון הגבוה ביותר, בהן המבוגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully