וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטית בת 90 קיבלה ראשונה בעולם את החיסון של פייזר לקורונה

עודכן לאחרונה: 8.12.2020 / 14:05

מרגרט קינן מהעיר קובנטרי קיבלה מתנה לקראת יום הולדתה ה-91, שיחול בשבוע הבא. סוף סוף אבלה זמן עם המשפחה והחברים שלי אחרי שהייתי לבד רוב הזמן השנה". מחוסן אחר זכה לתשומת לב לא מעט בגלל שמו: וויליאם שייקספיר. "אני מרוצה"

בווידאו: מבצע חיסוני הקורונה בבריטניה יצא לדרך/צילום: רויטרס

מרגרט קינן בת ה-90 הייתה היום (שלישי) לאישה הראשונה בעולם שקיבלה את החיסון לקורונה של פייזר שלא במסגרת ניסוי, עם תחילת מבצע החיסונים בבריטניה. קינן, הנוהגת להשכים קום, קיבלה את הזריקה הראשונה מתוך שתיים בבית החולים בקובנטרי, עיר מגוריה, בשעה 8:31, שבוע לפני שהיא חוגגת את יום הולדתה ה-91.

בריטניה היא המדינה המערבית הראשונה שמתחילה לחסן את אזרחיה בחיסון שפותח על ידי פייזר ו- BioNTech במה שמתואר כנקודת מפנה במאבק במגיפה. הממלכה מכנה זאת V-DAY, על משקל שבישר את תחילת מבצע נורמנדי והשלב האחרון נגד גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

"אני מרגישה כל כך ברת מזל להיות האדם הראשון שמחוסן נגד קוביד-19", אמרה קינן, בזמן שהתחסנה מול המצלמות והצלמים. "זאת מתנת יום הולדת מוקדמת הכי טובה ביכולתי לבקש, משום שזה אומר שסוף סוף אני אוכל לצפות לבלות זמן עם המשפחה והחברים שלי בשנה החדשה אחרי שהייתי לבד רוב הזמן השנה".

מבצע חיסוני הקורונה בבריטניה יצא לדרך: סבתא בת 90 היא הראשונה שחוסנה
8.12.20. רויטרס
תקווה לשנה החדשה. מרגרט קינן מקבלת את הזריקה, היום/רויטרס

קינן, המכונה מגי בפי חבריה, עבדה בעבר בחנות תכשיטים והיא יצאה לפנסיה רק לפני ארבע שנים. יש לה ילדה, בן וארבעה נכדים והיא זכתה למחיאות כפיים כשהועברה במסדרון בית החולים על כיסא גלגלים.

היא עטתה מסיכה בזמן שקיבלה את החיסון מהאחות מיי פרסונס. פרסונס, שעובדת בשירות הבריאות הלאומי של בריטניה ב-24 השנים האחרונות, אמרה כי החודשים האחרונים היו קשים לכולם, אבל עכשיו יש תחושה לאור בקצה המנהרה. "אני שמחה שיש לי חלק ביום ההיסטורי הזה", אמרה פרסונס, שמוצאה מהפיליפינים.

"לכו על זה, משום שזה חינם וזה הדבר הטוב ביותר שקרה אי-פעם. אם אני יכולה לעשות זאת, גם אתם יכולים", היא אמרה לאלו החוששים מהחיסונים. "לא הייתי לחוצה בכלל".

האדם השני שהתחסן בקובנטרי הוא וויליאם שייקספיר - כמו זה של המחזאי המפורסם - בן ה-81, שאמר כי הוא "שמח" לקבל את החיסון וכי צוותי בית החולים היו "נהדרים".

עוד בוואלה!

V-Day: מבצע חיסוני הקורונה של בריטניה יצא לדרך היום

לכתבה המלאה
וויליאם שייקספיר מקבל זריקת קורונה של פייזר, קובנטרי, אנגליה, 8 בדצמבר 2020. -, רויטרס
להתחסן או לא להתחסן? ברור שלהתחסן. וויליאם שייקספיר מקבל זריקה, היום/רויטרס, -

800 אלף המנות הראשונות יינתנו לבני 80 שנמצאים באשפוז או אמורים להגיע לאשפוז, בנוסף לצוותים בבתי האבות. בשירותי הבריאות הלאומיים אמרו כי רק מי שהם יצרו עמו קשר יקבל את החיסון, כך שהציבור למעשה מתבקש להמתין שהם יפנו אליו. הרוב ייאלצו לחכות עד השנה הבאה כדי שיהיו מספיק חיסונים.

בימים אלו בוחנים בארצות הברית ובאיחוד האירופי את מתן האישורים לחיסון של פייזר האמריקנית ו- BioNTech הגרמנית, לצד מוצרים מתחרים של חברת מודרנה וזה של אוניברסיטת אוקספורד ויצרנית התרופות אסטרהזניקה.

ביום שבת החלה רוסיה לחסן אלפי רופאים, מורים ואחרים בעשרות מרכזים במוסקבה, עם החיסון המקומי שלה ספוטניק 5. החיסון קיבל אישור באוגוסט על אף שהוא נבחן רק על עשרות אנשים בודדים, בניגוד לניסויים הגדולים שנערכו במערב.

מרגרט קינן בת ה-90 הראשונה בבריטניה שקיבלה את החיסון לנגיף הקורונה של חברת פייזר 8 בדצמבר 2020. רויטרס
בכל העולם עוקבים מקרוב. מרגרט לפני החיסון, היום/רויטרס

עבור בריטניה, החיסון לא היה יכול להגיע במועד טוב יותר. הממלכה סופרת יותר מ-61 אלף מתים מנגיף הקורונה, יותר מכל מדינה אחרת באירופה, בנוסף ל-1.7 מקרים מאובחנים. אחד מהם היה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שאף אושפז בטיפול נמרץ בתחילת התפרצות המגיפה. טיפולו במשבר הבריאותי ספג ביקורות רבות גם מתוך שורות מפלגת השלטון השמרנית.

שר הבריאות, מאט הנקוק, וראש שירותי בריאות הציבור באנגליה, סטיבן פויז, אמרו כי הם התרגשו מאוד לראות את תחילת המבצע. החיסונים הראשונים כבר סופקו ביום ראשון לעשרות בתי חולים נבחרים בבריטניה, והמטרה היא לחסן בסופו של דבר יותר מ-25 מיליון איש - כ-40% מהאוכלוסייה.

התכנית שמה בעדיפות ראשונה את קבוצות האוכלוסייה שבסיכון הגבוה ביותר, בהן המבוגרים. הלוגיסטיקה המורכבת שבמבצע מאטה על התקדמותו: את החיסונים של פייזר יש לאחסן בקירור של 70- מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully