וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר יוסי בכר הלך לעולמו בגיל 65

בכר עמד בראש המשרד בשנים 2007-2003, ונודע בזכות הרפורמה על שמו שהפרידה את הבנקים מקרנות הנאמנות. החל בשנת 2010 כיהן כיו"ר דיסקונט, עד שהתפטר בשנה שעברה לאחר שחלה במחלת הסרטן. נתניהו ספד לו: "מנכ"ל וג'נטלמן, נעים הליכות ומסור למדינת ישראל"

גדעון צנטנר

יוסי בכר, מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר קבוצת דיסקונט לשעבר, הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 65 ממחלת הסרטן.

בשנים 2007-2003 כיהן בכר כמנכ"ל משרד האוצר תחת שר האוצר דאז, בנימין נתניהו. הוא זכור בעיקר בשל "רפורמת בכר" הקרויה על שמו, שהפרידה את הבנקים מקרנות הנאמנות וקופות הגמל, כדי להקטין את הריכוזיות במגזר הפיננסי ולעודד תחרות.

לאחר כהונה של שלוש שנים במשרד האוצר, הוא מונה למנהל זמני של רשות המסים ולאחר מכן הקים חברה לייעוץ עסקי. במקביל, הוא כיהן כיו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה. הוא מונה ליו"ר דיסקונט ב-2010 וכיהן בתפקיד זה במשך תשע שנים - עד התפטרותו בעקבות המחלה.

בתקופת כהונתו הוא הפך את דיסקונט לבנק ללא גרעין שליטה. לצד עשייה זו, פעל רבות למען הקהילה, בדגש על קידום של פעילות התנדבותית למען החינוך והחברה בפריפריה.

יוסי בכר. רמי זרינגר, אתר רשמי
הלך לעולמו בגיל 65. בכר/אתר רשמי, רמי זרינגר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שתחתיו עבד בכר, ספד לו הבוקר. "אני מביע צער עמוק על פטירתו של יוסי בכר. מיניתי אותו למנכ"ל משרד האוצר באחת מהתקופות בהן היה משבר כלכלי מהגדולים שידע המשק הישראלי, כי התרשמתי מיכולותיו המקצועיות ומדבקותו בעקרונות הכלכלה החופשית", מסר ראש הממשלה.

"הטלתי עליו להוביל שורה של רפורמות ברוח זו והחשובה שבהן בשוק ההון שנקראת על שמו, רפורמת בכר, עליה עמל שנה שלמה. הוא היה מנכ"ל וג'נטלמן, נעים הליכות ומסור למדינת ישראל", הוסיף.

במשרד האוצר ספדו לבכר: "בכהונתו כמנכ"ל משרד האוצר מונה לעמוד בראש ועדה שתמליץ על הפעולות הדרושות כדי ליצור מבנה תחרותי בשוק ההון הישראלי. מסקנות הוועדה הובילו ל'רפורמת בכר', הנושאת את שמו, ובמרכזה הפרדת נכסי קרנות הנאמנות וקופות הגמל מהבנקים, מהלך שתרם ליצירת תחרות בשוק ההון הישראלי. יהי זכרו ברוך".

מוטי לוין, מנכ"ל "קבוצת חיפה" שבה בכר היה יו"ר הדירקטוריון, ספד: "יוסי הוביל את דירקטוריון חיפה בשנתיים האחרונות ותרם תרומה משמעותית לגיבוש תוכניותיה העתידיות ושגשוגה של החברה. יוסי היה איש רב פעלים, ערכי, אוהב אדם וחבר אישי. יוסי יחסר לנו מאוד. יהיה זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully