וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל ברוסיה: גנבים פרצו למטוס "יום הדין"

ציוד אלקטרוני נגנב מכלי הטיס מדגם איליושין 80, אחד מארבעה שאמור לשמש את הנהגת רוסיה בתרחישים של מלחמה גרעינית. הפריצה התגלתה במהלך בדיקה שעבר המטוס, שחונה בשדה תעופה בדרום המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

גנבים לקחו ציוד אלקטרוני ממטוס של חיל האוויר הרוסי המשמש את הנשיא לעתות חירום גרעיני - כך דווח אמש (שלישי) בכלי התקשורת במדינה. המטוס, מדגם איליושין 80, מכונה "מטוס יום הדין" והוא אחד מארבעה שעוצבו עבור הנהגת רוסיה. הם בין כלי הטיס המסווגים ביותר במדינה, והתקרית מעלה שאלות לגבי אבטחת הנשק הצבאי האסטרטגי של רוסיה.

לא ידוע מתי התרחשה הגניבה, שקרתה בשדה תעופה ברוסטוב, אך דווח כי במהלכה נלקחו 39 יחידות ציוד וחמישה לוחות רדיו. בסוכנות הידיעות הרשמית אינטרפקס דווח כי המטוס עבר תיקונים מאז תחילת השנה שעברה.

הדיווח על הגניבה הועבר למשטרה המקומית ביום שישי האחרון, וגורם במשטרה אמר לסוכנות "אינטרפקס" כי התגלתה פריצה לתא המטען במהלך בדיקה של המטוס. עוד נאמר, כי הרשויות שוקלות לפתוח בחקירה פלילית.

מטוס איליושין Il-80 בשמי מוסקבה, רוסיה, 6 במאי 2010. ויקיפדיה, אתר רשמי
נמצא בשימוש מאז שנות ה-80. מטוס "יום הדין" במטס בשמי מוסקבה/אתר רשמי, ויקיפדיה

בערוץ Ren-TV, שפרסם לראשונה על הפריצה, דווח כי כל הציוד היה במקומו בבדיקה האחרונה שעבר המטוס , שנערכה ב-26 בנובמבר. עוד דווח, כי החוקרים לקחו טביעות אצבע ורגל מתוך המטוס.

המטוס אמור לשמש את נשיא רוסיה במקרה של מלחמה גרעינית, כך שיוכל להעביר פקודות לצבא ולקבל החלטות אסטרטגיות אחרות. אין לו חלונות פרט לאלו שבתא הטייס, כך שאמורה להיות לו הגנה מסוימת במקרה של פיצוץ גרעיני. לארצות הברית יש צי דומה של מטוסי פיקוד אסטרטגיים, E-4B Nightwatch.

בשנה שעברה אמר סגן שר ההגנה כי המטוסים, שנמצאים בשימוש מאז שנות ה-80, יעברו שדרוג ויצוידו מחדש. באוקטובר דיווחה סוכנות הידיעות טאס כי המטוסים עתידים להיות מוחלפים על ידי דור חדש של מטוסים מדגם איליושין 96, אך לא נמסר מתי הם אמורים להיכנס לשירות.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully