וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של יפן לבעיית הילודה: מיזמי שידוך עם אינטיליגנציה מלאכותית

הממשלה ממשיכה לחפש דרכים יצירתיות לעודד את אזרחיה להביא ילדים לעולם, ועתה היא תשקיע במימון פרויקטים שינסו למצוא התאמות טובות יותר. אחרים סבורים שדרך טובה יותר היא לתמוך בנשים עובדות. בקצב הנוכחי, עד סוף המאה הנוכחית אוכלוסיית המדינה תצנח ל-53 מיליון בלבד

הגבר הזקן ביותר בעולם נפטר בגיל 112: צ'יטסו ווטנבה, יליד ניגאטה שבצפון/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יפן מתכננת להאיץ את שיעור הילודה הנמוך שלה דרך מימון יוזמות שידוך הפועלות על בסיס אינטיליגנציה מלאכותית. בשנה שעברה מספר התינוקות שנולדו במדינה היה מתחת ל-865 אלף, הכי מעט אי-פעם.

המדינה המזדקנת במהירות מחפשת שנים ארוכות דרכים לשינוי המגמה, ובשנה הבאה תקצה הממשלה שני מיליארד ין לרשויות המקומיות כדי להגביר את קצב הילודה. רבות מהן כבר מציעות שירותי שידוכים, וחלקן כבר התקינו מערכות אינטיליגנציה מלאכותית בתקווה שהן יציעו דרכים מתוחכמות יותר לאיסוף מידע על המחפשים זיווג.

המערכות הקיימות כיום מוגבלות לקריטריונים כמו הכנסה וגיל, ואלו מספקות תוצאות רק אם יש התאמה מושלמת. לפי התקשורת המקומית, המערכות החדשות והמתקדמות יותר יקחו בחשבון גורמים כמו תחביבים וערכים.

"אנחנו מתכננים באופן מיוחד להציע סיוע לממשלים המקומיים המפעילים או מתחילים להפעיל מיזמי שידוך עם AI", אמר גורם בממשלה לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אנחנו מקווים שזה יעזור להפוך את הירידה בשיעור הילודה במדינה".

אוכלוסיית יפן צפויה לצנוח משיא של 128 מיליון איש ב-2017 לפחות מ-53 מיליון עד לסוף המאה הנוכחית. בממשלה פועלים במהירות כדי להבטיח שכוח העבודה המצטמצם יוכל לעמוד בהוצאות הרווחה הגדלות.

תינוקת זוחלת בתחרות מרוץ תינוקות ביפן, נובמבר 2015. GettyImages
משיעורי הילודה הנמוכים בעולם. תינוקת זוחלת בתחרות מרוץ תינוקות ביפן/GettyImages

סצ'יקו הוריגוצ'י, אנתרופולוגית מאוניברסיטת טמפל שביפן, סבורה שיש דרכים טובות יותר, כמו עזרה לבעלי הכנסה נמוכה. היא ציינה מחקר שחובר לאחרונה וקשר בין בעלי הכנסה נמוכה לבין אלו שחסרי עניין בקשרים רומנטיים.

"אם הם לא מתעניינים בדייטים, השידוך לא צפוי להיות יעיל", אמרה ל-BBC. "אם אנחנו רוצים להסתמך על טכנולוגיה, רובוטים ברי השגה לטיפול במשק הבית או בילדים עשויים להיות יעילים יותר".

מומחים מצביעים זה זמן רב על חוסר התמיכה באימהות עובדות ביפן, שמהן עדיין מצופה לעשות את כל עבודות הבית ולגדל את הילדים במקביל למשרות שלהן. הממשלה אמרה כי היא רוצה להכניס נשים נוספות למעגל התעסוקה המלאה, אך הפער המגדרי רק גדל. על פי הפורום הכלכלי העולמי, יפן דורגה במקום ה-121 מתוך 153 מדינות בדוח השוויון המגדרי ב-2019, ירידה של 11 מקומות בהשוואה לשנה שקדמה לה.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • ילודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully