וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 500 איש אושפזו ואדם מת בעקבות "מחלה מסתורית"

300 מהחולים במדינת אנדרה פרדש כבר שוחררו מבית החולים, שם טופלו לאחר שגילו תסמינים שונים כמו בחילות ועילפון. בדמם נמצאו כמויות גבוהות של עופרת וניקל והאופוזיציה טוענת לזיהום, אך השלטונות מכחישים. הם נדבקו ויצאו שליליים לקורונה

רויטרס

כ-500 איש אושפזו בימים האחרונים במדינת אנדרה פרדש שבדרום הודו בעקבות מחלה מסתורית, ואדם אחד מת ממנה עד עתה. טרם ידוע אם מדובר במחלה מדבקת, אך לפי משרד הבריאות היא לא נגרמת כתוצאה מזיהום נגיפי. 300 מחולים שוחררו ו-19 הועברו לבתי חולים אחרים.

חבר פרלמנט באנדרה פרדש, שנמצאת בדרום תת היבשת, אמר כי בבדיקות דם ראשוניות של אנשים שחלו במחלה החדשה והלא מוכרת נמצאו כמויות גבוהות של עופרת וניקל. הרופאים סיפרו כי מטופלים דיווחו על תסמינים רבים, בהם בחילות והתעלפויות.

הדיווחים על המחלה המסתורית מגיעים ברקע המאבק של הודו בהתפשטות נגיף הקורונה, שהכה בתת היבשת בעוצמה. אנדרה פרדש היא אחת המדינות בהודו שנפגעו הכי קשה במגיפה, עם יותר מ-800 אלף מקרים - השלישית בהיקף התחלואה בנגיף.

מחלה מסתורית חדשה התגלתה במדינת אנדרה פרדש שבהודו. 8 בדצמבר 2020. AP
מאות נדבקו במחלה המסתורית. חולה מפונה לבית החולים באנדרה פרש, בשבת/AP

אולם, נראה כי נגיף הקורונה לא היה הגורם המרכזי לאשפוזים בסוף השבוע האחרון, אלא המחלה החדשה. שר הבריאות במדינה, אלה קאלי קרישנה סריניוואס, אמר כי כל החולים נבדקו ונמצאו שליליים לנגיף. לדבריו, בדגימות הדם של החולים לא נמצאה כל עדות לזיהום נגיפי.

"שללנו זיהום דרך מים או זיהום אוויר כגורם, לאחר שמומחים ביקרו באזורים בהם אנשים חלו", אמר שר הבריאות המקומי. "זו איזו מחלה מסתורית ורק בדיקת מעבדה תוכל לגלות מה זה". ואולם, באופוזיציה דורשים לחקור את האירוע, וטוענים כי זיהום הוא הגורם למחלה המסתורית.

מחלה מסתורית חדשה התגלתה במדינת אנדרה פרדש שבהודו. 8 בדצמבר 2020. AP
הגורם המרכזי לאשפוזים לא היה קורונה. בית חולים באנדרה פרדש, השבוע/AP

בהודעה שפרסם משרד הבריאות של הודו, נמסר כי כי סגן הנשיא, וניקאיאח נאידו, שוחח עם מנהל בית החולים הציבורי המוביל במדינה, שעדכן אותו כי מומחים לרעלים נמצאים בקשר עם רופאים בעיירה אלורו, שם התגלו רוב המקרים. מומחים מארגון הבריאות העולמי צפויים להגיע לאלורו לחקירות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully