וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: גורו "מפיץ על" של קורונה גרם לבידוד של 15 אלף איש

תוך שהוא מתעלם מהוראות הבידוד לאחר שובו מאירופה, המטיף בלדב סינג' בן ה-70 נשא דרשות ב-15 כפרים במדינת פונג'ב - עד שחלה ומת. סגר הדוק, יותר מזה הכלל-ארצי, הוטל על התושבים והם מקבלים משלוחי מזון לבתיהם

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

לפחות 15 אלף איש הוכנסו לבידוד הדוק בצפון הודו, אחרי שמנהיג דתי מת מנגיף הקורונה. הגורו הסיקי בן ה-70 בלדב סינג' שב ממסע מאיטליה ומגרמניה, ממוקדי הנגיף המרכזיים באירופה, ולאחר מכן נשא דרשות ב-15 כפרים במדינת פונג'ב.

זה הוביל את הודו להטיל סגר נרחב עוד יותר מזה שעל כל יתר חלקי המדינה, כשכל בית מקבל משלוח מזון מיוחד. הראשון מבין הכפרים נכנס לסגר ב-18 במרץ. "אנחנו חושבים שיש שם בין 15 אלף ל-20 איש", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית השופט גאורב ג'אין ממחוז בנגה, שבו התגורר סינג', המוגדר עתה "מפיץ-על". "יש צוותים רפואיים בהיכון ופיקוח קבוע". 19 אנשים שהיו במגע עם המטיף כבר אובחנו כנשאים של הנגיף, והרשויות ממתינות לתוצאות של יותר מ-200 בדיקות נוספות.

הגורו ושניים מעמיתיו, שנדבקו אף הם בווירוס, התעלמו מהוראות הבידוד עם שובם מאירופה, והמשיכו במסע הדרשות עד שסינג' חלה ומת.

המשטרה בהודו מבקשת מהתושבים להישאר בבתים, למניעת התפשטות נגיף הקורונה. ניו דלהי, הודו. 24 במרץ 2020. רויטרס
שוטרים בניו דלהי מנסים לאכוף את הסגר, בשבוע שעבר/רויטרס

המקרה טלטל את הודו, וזמר פופולרי בפונג'ב, שחי בקנדה, פרסם שיר על סינג' שבו צפו מיליונים ביוטיוב בתוך כמה ימים.

"העברתי את המחלה, כשאני משוטט בכפר כמו צל של המוות", שר הזמר סידהו מוס וואלה. מפקד המשטרה במדינת פונג'ב המליץ לתושבים להאזין לשיר כאות אזהרה.

בהודו נרשמו 873 נדבקים מאומתים ו-19 מתים, אך המומחים סבורים כי המספרים הנמוכים יחסית למדינות אחרות ולגודל האוכלוסייה של המדינה נובעים ממחסור בבדיקות. בשבוע שעבר הכריז ראש הממשלה נרנדרה מודי על סגר למשך שלושה שבועות על 1.3 מיליארד תושבי המדינה, אך בימים הראשונים התקשו הרשויות לאכוף זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully