וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שערף את ראש המורה בצרפת נקבר בצ'צ'ניה: "גיבור האסלאם"

מאות השתתפו בטקס קבורתו של עבדאללה אנזורוב בן ה-18, שרצח את סמואל פאטי בפריז ונורה למוות בידי שוטרים. ראש העיירה שבה נטמן הילל אותו, אך טען כי זאת הייתה הלוויה רגילה. בקרמלין אמרו כי אין להם מידע על האירוע

בווידאו: המחבל שערף את ראשו של המורה מפריז נקבר בצ'צ'ניה/מערכת וואלה NEWS!

מאות אנשים השתתפו בהלוויה שהתקיימה בצ'צ'ניה למחבל שערף את ראשו של המורה הצרפתי סמואל פאטי בחודש שעבר. בסרטון שפורסם ברשתות בצ'צ'ניה וברוסיה נראית גופתו של עבדאללה אנזורוב בן ה-18 מובלת ברחובות עיירה במרכז החבל. כ-200 איש, רובם צעירים, השתתפו בטקס, שכלל תפילות. הארון של המחבל, שנישא על כתפי המתפללים עד לבית הקברות בעיירה שלזהי, היה עטוף בבגד ירוק.

גופתו של אנזורוב, שנורה על ידי השוטרים בסמוך לזירת הפיגוע, הוחזרה לרוסיה בשבוע שעבר. הרצח של פאטי, שהציג איורים של מוחמד בשיעור כחלק מדיון על חופש הביטוי, זעזע את צרפת, אך בכירים בצ'צ'ניה, בראשם שליטה הבלתי-מעורער רמזן קדירוב, האשימו את החילוניות ואת הנשיא עמנואל מקרון. הם אומרים כי הצגת הקריקטורות של מוחמד הן "פרובוקציות ומתקפה על האמונה". קדירוב גינה את הפיגוע, אך התמקד יותר באזהרות למנהיגי המערב מפני העלבת המוסלמים ו"אילוצם לבצע פשעים".

הלוויתו של המחבל שערף את ראשו של המורה מפריז בצ'צ'ניה 7 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
הארון של אנזורוב במהלך ההלוויה/אתר רשמי, -

חאדה סרטובה, בכירה בגוף המייעץ לקדירוב בנושא זכויות אדם, אישרה בפני סוכנות הידיעות הרשמית RIA Novosti שאנזורוב נקבר שם. שלושה סרטונים קצרים מהטקס הועלו לקבוצה ברשת חברתית רוסית ששמה "האסלאם היא דת האלוהים", והם פורסמו על ידי סוכנויות הידיעות הרוסיות.

התקשורת הרוסית דיווחה שהרשויות המקומיות ידעו על ההלוויה, אך אסרו על תיעוד האירוע והציבו מחסומים בכבישים ליד העיירה כדי למנוע מאנשים נוספים להגיע. רוב כלי התקשורת ברוסיה ובצ'צ'ניה לא דיווחו על ההלוויה, ודובר הקרמלין אמר אתמול כי אין לו מידע על הדיווחים בנוגע להלוויה.

סלמן מגומדוב, ראש מינהל העיירה, צוטט בתקשורת הרוסית באומרו כי אנזורוב לא זכה ל"כבוד מיוחד", אלא נטמן ליד קרובי משפחתו. הוא אמר כי "הוא היה גיבור של כל העולם המוסלמי. היו כמאה איש בהלוויה שלו. זאת הלוויה רגילה. אני הייתי שם, והבעתי את תנחומיי בפני קרוביו. זאת חובתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully