וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוע פייסבוק ויוטיוב, מספר אסירי המצפון בווייטנאם שובר שיאים

6.12.2020 / 15:31

דוח של אמנסטי האשים את ענקיות הסושיאל בצנזורה במדינה שבדרום-מזרח אסיה, שמחזיקה בלפחות 170 פעילים בכלא, רובם בשל התבטאויות ברשת. למרות רפורמות כלכליות וחברתיות, המפלגה הקומוניסטית שולטת ביד רמה על התקשורת ולא סובלת אופוזיציה למשטר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מספר הפעילים הכלואים בווייטנאם הגיע לשיא, חלקם בשל פעילותם ברשת - כך לפי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל, שהאשים את פייסבוק וגוגל בצנזורה במדינה שבדרום-מזרח אסיה. לפי הדוח, לפחות 170 "אסירי מצפון" כלואים בווייטנאם, מהם כ-70 מרצים עונשי מאסר על אקטיבזם ברשת, בעיקר בפייסבוק ובגוגל.

"בעבר הן היו התקווה הגדולה להרחבת חופש הביטוי במדינה, הרשתות החברתיות הפכו לאזורים חופשיים מזכויות אדם, שבהם כל הבעת התנגדות לא אלימה או ביקורת על ממשלת וייטנאם נתונה לצנזורה", נכתב בדוח. מספר אסירי המצפון בווייטנאם הוא הגבוה ביותר מאז שאמנסטי החלה לפרסם את הנתונים ב-1996.

באמנסטי מגדירים אסירי מצפון בתור מי שלא קראו לאלימות, אך נכלאו בגלל זהותם או אמונתם. משרד החוץ של וייטנאם לא הגיב לפניות בנושא.

אדם משתמש בסמרטפון בעודו חולף על כרזה האוסרת על הפצת "פייק ניוז" על נגיף הקורונה בהאנוי, וייטנאם, 14 באפריל 2020. רויטרס
משתמש בסמרטפון חולף על פני שלט המזהיר מפני "פייק ניוז" על הקורונה בהאנוי/רויטרס

למרות רפורמות כלכליות וחברתיות, המפלגה הקומוניסטית שולטת ביד רמה על התקשורת ולא סובלת אופוזיציה למשטר. היא הגבירה את דיכוי מתנגדי המשטר ופעילים ברשת לקראת כינוס חשוב של המפלגה בשנה הבאה.

בחודש שעבר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי וייטנאם איימה להשבית את פייסבוק בשטחה אם לא תסכים לצנזר תכנים פוליטיים נוספים. ממשלת וייטנאם אמרה אז בתגובה כי על פייסבוק לציית לחוקים המקומיים.

בדוח של אמנסטי נכתב כי ענקיות הרשת החברתית לא עושות מספיק כדי להתנגד ללחץ הממשלתי לצנזור פוסטים. הדוח ציטט ריאיונות עם פעילים וייטנאמים שאמרו כי הודעותיהם צונזרו. פייסבוק וגוגל אומרות כי הן מגבילות גישה לתוכן רק אם הוא מפר את החוקים המקומיים. חוק כזה, סעיף 117, אוסר על אזרחי וייטנאם "לייצר, לאחסן או להפיץ" חומרים "נגד המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully