וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים רוסים יעזרו לווייטנאם לשמר את גופתו של הו צ'י מין

20.6.2019 / 14:54

מסמך ממשלתי רשמי שהגיע לידי רויטרס חושף כי המדינה הקימה צוות מיוחד שיעזור במאמצי השימור של הגופה החנוטה של מייסד המשטר הקומוניסטי. עוד בתקופת ברית המועצות, פיתחה מוסקבה תרכובת כימית סודית ששימשה את חניטתו של לנין

משרד הדואר המרכזי בהו צ'י מין סיטי תחת דיוקן של "דוד הו".בוייטנאם 5 ביוני 2019.. רויטרס
עובדי משרד דואר תחת תמונתו של הו צ'י מין/רויטרס

וייטנאם הקימה צוות מיוחד של מומחים, כולל ארבעה מדענים רוסים, לצורך שימור גופתו החנוטה של מייסד המשטר הקומוניסטי הו צ'ין מין - כך עולה ממסמך רשמי שהגיע לידי רויטרס. המועצה המיוחדת הוקמה כדי להעריך את מצבה של הגופה המזדקנת - שנחנטה לפני כמעט 50 שנה - והיא תחל בעבדותה בחודש הבא. "המועצה קיבלה לידיה משימה להציע תכניות וצעדים מדעיים לשימור ולהגנה מוחלטת על ביטחונה של גופתו של היו"ר הו צ'י מין לטווח הארוך", נכתב במסמך.

כמה מדינות ברחבי העולם, בהן סין, קוריאה הצפונית ווייטנאם, חנטו את האבות המייסדים שלהן תודות לעזרה מ"ממעבדת לנין" של בריתה המועצות, שהציבה את גופתו החנוטה של ולדימיר לנין במוסקבה זמן קצר לאחר מותו ב-1924.

הגופות זקוקות לתחזוק קבוע ויקר, ולעתים יש לחנוט אותן מחדש. במסמך הרשמי לא היה פירוט על מצב הגופה של הו. המנהיג, שכונה "הדוד הו", קבור במוזילאום גדול שנבנה על ידי הסובייטים בבירה האנוי. שם, הוא מוצג בתוך ארון מזכוכית, ואלפי מבקרים מגיעים למקום מדי שנה. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הניח זר מחוץ למתחם במרץ, אחרי קריסת הפסגה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הו מת בספטמבר 1969.

אחרי קריסת ברית המועצות ב-1991, רוסיה החלה לגבות מווייטנאם תשלום על אספקת תערובת כימיקלית מיוחדת הדרושה לחניטתו של הו. ב-2003, לפי אתר המוזילאום, וייטנאם ביקשה מרוסיה להעביר את ייצור התערבות אל שטחה ולשלוח מדענים שילמדו אותה את סודות המעבדה. למדענים המקומיים יש כיום את הידע הדרוש, אך עמיתיהם מרוסיה עדיין נקראים לסייע בעבודות התחזוקה השנתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully