וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה פתחה סניפים בניגוד להנחיות ונקנסה; לקוחות: "חשבנו שיש אישור"

עודכן לאחרונה: 6.12.2020 / 14:42

הרשת טענה כי החנויות נפתחו על פי התקנות אך במשרד הבריאות הבהירו כי היות שהיא אינה מוכרת מוצרים חיוניים, היא יכולה לפעול רק במתכונת של חנויות הרחוב. בסניף נתניה נרשמה נוכחות דלילה, והלקוחות הופתעו לגלות כי הדבר מנוגד לנהלים: "חשבנו שיש אישור, מסתבר שטעינו"

בווידאו: בניגוד להנחיות איקאה פתחה את החנויות/צילום: סוניה גורודיסקי, עריכה: טל רזניק

חודש לאחר שמשרד הבריאות עצר את הפתיחה, ענקית הרהיטים השבדית איקאה פתחה הבוקר (ראשון) את כל סניפיה, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. בעקבות זאת, פקחים של עיריית ראשון לציון רשמו לסניף הרשת בעיר קנס בגובה 5,000 שקלים, והודיעו ללקוחות כי הם שוהים במתחם הפתוח בניגוד לחוק, ולכן גם הם למעשה עוברים על החוק.

"חנויות איקאה נפתחו במתכונת מצומצמת ועל פי התקנות של ממשלת ישראל", הודיעה החברה. "אנו נקפיד ונשמור כל העת על בריאותם של עובדינו ולקוחותינו על פי כל ההנחיות".

אולם, גורם רשמי במשרד הבריאות אמר לוואלה! NEWS כי "ההנחיות של משרד הבריאות לא שונו ולא התקבל אישור המשרד לפתוח. הנושא הועבר לאכיפה של המשטרה". באופן רשמי נמסר מהמשרד כי איקאה אינה חנות למוצרים חיוניים, ולכן פתיחתה אפשרית רק במתכונת הפעלה של חנות רחוב - עד עשרה לקוחות לכל היותר.

רשת הריהוט השבדית מפעילה בישראל שישה סניפים, ולפני משבר הקורונה הועסקו בהם כ-1,700 עובדים. לאחר החזרה לפעילות קוצצו בה מאות משרות, ולמעשה הפעילות בחנויות הושבתה מאז הסגר השני.

בניגוד להנחיות, איקאה פתחה את החנויות, נתניה, 6 בדצמבר 2020. סוניה גורודיסקי, מערכת וואלה!
סניף איקאה בנתניה, היום/מערכת וואלה!, סוניה גורודיסקי

בסניף איקאה בנתניה נרשמה תנועת לקוחות דלילה. דין, תושב קיבוץ יקום הגיע הבוקר לאיקאה ולא ידע שהסניף נפתח ללא קבלת האישור של משרד הבריאות. "הגעתי לקנות וילון לאמבטיה. לא ידעתי אם זה פתוח, אני גר קרוב אז הגעתי לבדוק".

גם הזוג תמי וחיים מחדרה הופתעו לגלות שהחנות נפתחה ללא קבלת אישור רשמי. "באנו לקנות מראה. ידענו שפתוח, כי דיברו על זה. יש כאן מבחר. חשבתי שהם כן קיבלו אישור, לא נראה לי שמישהו עושה משהו בניגוד לחוק במדינת ישראל. מסתבר שטעיתי", אמר באירוניה.

עוד בוואלה!

משרד הכלכלה מגדיר את פיילוט הקניונים כהצלחה וממליץ על הרחבתו

לכתבה המלאה
איקאה, נתניה 3 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
סניף איקאה בנתניה, לפני חודש/ראובן קסטרו

גם לפני חודש הרשת הודיעה כי תפתח את סניפיה, אך בעקבות התנגדות משרד הבריאות הפתיחה בוטלה. החברה הכריזה אז כי תשוב לפעילות חלקית, ותפתח רק את המחלקות החיוניות לתחזוקת הבית, ואף תחזיר מאות עובדים מחל"ת - אך במשרד הבריאות לא אישרו את פתיחת סניפי הרשת בנימוק כי חנות רהיטים, ובכלל זה איקאה, היא לא מקום שעיקר עיסוקו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית.

בראשית המשבר, בחודש אפריל השנה, חנויות הרשת נפתחו הודות לאישור שהתקבל ממשרד הבריאות ועורר ביקורת נרחבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully