וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקי כן, שירה בציבור לא: דרך האמצע של שוויץ למאבק בקורונה

6.12.2020 / 12:00

המדינה האלפינית משאירה את אתרי הנופש פתוחים לתיירות פנים, בעוד ששכנותיה מגבילות את הסקי לקראת עונת החגים. מנגד, היא מטילה הגבלות אחרות לבלימת התפשטות המגיפה. "השבועיים-שלושה הבאים יהיו מכריעים למדי"

בווידאו: שוויץ פתחה את אתרי הסקי שלה/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שוויץ תאפשר לאתרי הסקי להישאר פתוחים לתיירות פנים, אך מנגד הטילה צעדים מחמירים יותר כולל איסור על שירה בציבור כדי לבלום את מגיפת הקורונה. המדינה הלכה בדרך שונה משכנותיה איטליה, צרפת וגרמניה, שמגבילות את ענפי ספורט החורף בתקופת החגים, בעוד שאוסטריה הפכה את חופשות הסקי לכמעט בלתי-אפשריות.

במקום זאת, שוויץ אמרה כי אתרי נופש יזדקקו לאישור הרשויות המקומיות כדי להיפתח לאחר 22 בדצמבר, בהמשך לדרך האמצע שלה. מצד אחד שוויץ רוצה לשמור על כלכלה פתוחה יחסית, ומצד שני היא סומכת על הציבור שיקפיד על הנהלים למאבק בנגיף. הקיבולת באמצעי תחבורה סגורים, כמו רכבלים, רכבות ומעליות סקי, תוגבל לעד שני שלישים החל מ-9 בדצמבר.

עוד הוחלט כי אתרי נופש שאינם עומדים בתקנות הריחוק החברתי עשויים לאבד את הרישיון שלהם. שר הבריאות, אלן ברסט, אמר כי שוויץ נמצאת בקשר עם שכנותיה, אך לדבריו לא הופעל לחץ לפני שהיא קיבלה את החלטותיה. למרות זאת, הוא מודע לחששותיהן. "אנחנו לא רוצים לפתות אנשים ממדינות שבהן זה (סקי) אסור", אמר.

רכבל בדרך להר מטרהורן, שוויץ, 3 בדצמבר 2020. AP
בשוויץ מנסים לשמור על הכלכלה פתוחה. רכבל בדרך להר מטרהורן/AP

ברסט אמר כי הוא מודאג מהמספר הגבוה של מקרי הקורונה שנרשם בשוויץ בימים האחרונים. רשויות הבריאות במדינה האלפינית אבחנו יותר מ-340,000 נדבקים וכמעט 5,000 מתים מאז פרוץ המגיפה.

עוד הוחלט כי אתרי נופש שאינם עומדים בתקנות הריחוק החברתי עשויים לאבד את הרשיון שלהם. שר הבריאות, אלן ברסט, אמר כי שוויץ נמצאת בקשר עם שכנותיה, אך לדבריו לא הופעל לחץ לפני שהיא קיבלה את החלטותיה. למרות זאת, הוא מודע לחששותיהן. "אנחנו לא רוצים לפתות אנשים ממדינות שבהן זה (סקי) אסור", אמר.

ברסט אמר כי הוא מודאג מהמספר הגבוה של מקרי הקורונה שנרשם בשוויץ בימים האחרונים. רשויות הבריאות במדינה האלפינית אבחנו יותר מ-340,000 נדבקים וכמעט 5,000 מתים מאז פרוץ המגיפה.

כדי להתמודד עם זה, הודיעה הממשלה על שורת צעדים. היא ממליצה על התקהלות מצומצמת ועל לא יותר משני בתי אב במסעדות, בנוסף להגבלות על מספר הקונים בחנויות. היא קראה למעסיקים לאפשר לעובדים לעבוד מהבית. "השבועיים-שלושה הבאים יהיו מכריעים למדי," אמר ברסט. "אם לא נעשה דבר, המקרים יתגברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully