וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: מקווה שהצרפתים ייפטרו ממקרון; נשיא צרפת: חסר כבוד

4.12.2020 / 23:51

נשיא טורקיה טען כי צרפת עוברת בגלל נשיאה "תקופה מסוכנת מאוד", ואילו מקרון לא נשאר חייב: "הוא מגביל את אזרחיו". השניים מצויים בעימות מתמשך סביב שורת סכסוכים בעולם וגל הטרור שפקד את צרפת לאחרונה

בווידאו: מקרון וארדואן בחילופי האשמות הדדיים/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן תקף היום (שישי) את מקבילו הצרפתי עמנואל מקרון ואמר כי הוא מקווה שצרפת תיפטר ממנו במהרה וכינה אותו "נטל" על המדינה. בתגובה, האשים מקרון את ארדואן בחוסר כבוד ובפגיעה בחירויות של אזרחיו.

חילופי הדברים המתמשכים בין מנהיגי צרפת וטורקיה מגיעים ברקע המחלוקות בין המדינות בשורת עימותים בעולם, בהם הלחימה בין ארמניה לאזרבייג'ן במחוז בנגורנו-קרבאך, מלחמת האזרחים בלוב והעימות בין איסטנבול לאתונה סביב חיפושי הגז בים התיכון. בנוסף לאלה, יחסי המדינות - שתיהן חברות בברית נאט"ו - נעשו מתוחים במיוחד בחודשים האחרונים ברקע הפיגועים גל הפיגועים בצרפת במחאה על האיורים של הנביא מוחמד שפורסמו במגזין שרלי הבדו.

"מקרון הוא נטל על צרפת", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים באיסטנבול. כשנשאל לגבי הפגנות המחאה בצרפת בעקבות סרטון התקיפה של מוזיקאי שחור בידי שוטרים, אמר הנשיא הטורקי כי "מקרון וצרפת עוברים תקופה מאוד מסוכנת" והביע תקווה "שצרפת תיפטר מצרת מקרון בהקדם האפשרי".

רג'יפ טייפ ארדואן, נשיא טורקיה. 4 בצדמבר 2020. רויטרס
"מקווה שצרפת תיפטר ממקרון". ארדואן בהצהרה עם עיתונאים, היום/רויטרס

בתגובה למתקפה של ארדואן, מקרון קרא לו לנהוג בכבוד ואמר כי נשיא טורקיה, המואשם תכופות בפגיעה בדמוקרטיה במדינה וברודנות, מגביל את החירויות של אזרחיו שלו.

אנקרה ופריז החליפו ביניהן האשמות לאחרונה סביב תפקידיהם בסכסוך נגורנו-קרבקה. בצרפת טוענים כי טורקיה עודדה את הלחימה בין ארמניה לאזרבייג'ן בחבל נגורנו-קרבאך שמצוי במחלוקת בין המדינות. אנקרה, שתמכה פומבית בבאקו בת בריתה, במהלך שבועות של לחימה שבסופה נסוגו הארמנים משטחים במחוז, מכחישה זאת.

עמנואל מקרון, נשיא צרפת. 4 בדצמבר 2020. רויטרס
האשים את ארדואן בפגיעה בחירויות של עמו. מקרון, היום/רויטרס

טורקיה אמרה כי צרפת, ממנהיגות "קבוצת מינסק" שהוקמה כדי לתווך בנושא, אינה אובייקטיבית. לטענתו של ארדואן, מעמדה של פריז כמתווכת "אינו קיים עוד" בשל תמיכתה בארמניה. הוא תקף את החלטת הסנאט הצרפתי השבוע שקרא להכיר בנגורנו-קרבאך כרפובליקה עצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully