וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: נער נורה למוות בעימותים עם כוח צה"ל סמוך לרמאללה

לפי הודעת משרד הבריאות הפלסטיני, ההרוג, עלי אבו עליא בן ה-14, נפגע בהתנגשויות עם חיילים סמוך לכפר אל-מועייר. הוא פונה לבית החולים על ידי כוחות חילוץ והצלה, שם מת מפצעיו. דובר צה"ל: "לא מוכר שימוש בירי חי"

בווידאו: נער נורה למוות בעימותים עם כוח צה"ל ליד רמאללה/מערכת וואלה! NEWS

נער בן 14 נורה למוות על ידי כוח צה"ל בכפר אל-מועייר הסמוך לרמאללה - כך הודיע היום (שישי) משרד הבריאות הפלסטיני. לפי הדיווחים ברשות הפלסטינית, הוא נורה במהלך עימותים עם כוחות צה"ל במהלך תהלוכת מחאה במקום.

לפי הדיווחים, ההרוג, עלי אבו עליא, נפצע בבטנו מירי חי במהלך העימותים. הוא פונה על ידי כוחות ההצלה לבית החולים ברמאללה לקבלת טיפול רפואי. אולם, כעבור זמן לא רב נאלצו גורמי רפואה שם לקבוע את מותו.

בעקבות מותו, פרצו הפגנות זעם ברמאללה ובאזור. בתיעודים מהאירוע נראים המפגינים קוראים קריאות "ברוח ובדם, נפדה אותך יא שהיד". באוגדת יהודה ושומרון העלו את רמת הדריכות מחשש להפגנות מחאה נוספות, שעשויות להיות גם אלימות.

עלי אבו עליא, נער בן 14 שנורה על ידי כוח צה"ל לרמאללה ומת מפצעיו. 4 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
מת לאחר שנורה. עלי אבו עליא בן ה-14 מפונה לקבלת טיפול רפואי/צילום מסך, ללא

העימותים התגלעו בין צעירים וחיילים בכניסה המזרחית לכפר ובמהלכם, לפי הפלסטינים, ביצעו החיילים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, בהם כדורי גומי וגז מדמיע. בימי שישי מתקיימות במקום בקביעות תהלוכות מקומיות נגד ההתנחלויות. בנוסף למות הנער, נפצעו ארבעה בני אדם נוספים מירי של כדורי גומי.

מדובר צה"ל נמסר כי "הייתה התקהלות אלימה באל-מועייר שכללה ידוי אבנים על הכביש והבערת צמיגים. כוחות צה"ל ניסו לפזר אותם. מוכרת הטענה של פלסטינים פצועים והרוג. לא מוכר שימוש בירי חי" .

עלי אבו עליא, נער בן 14 שנורה על ידי כוח צה"ל לרמאללה ומת מפצעיו. 4 בדצמבר 2020. ללא, צילום מסך
עלי אבו עליא/צילום מסך, ללא

הכפר עלה לכותרות לפני כשבועיים, אז היה זה בעקבות סיכול של ניסיון פיגוע באמצעות מטעני נפץ, שהונחו סמוך לכפר, שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. אז, במהלך סריקות שגרתיות שביצעו לוחמי צה"ל בגזרה, הם איתרו מטענים שהוסוו במטרה לפגוע בחיילים. ‏חבלני משטרה שהגיעו למקום נטרלו את המטענים. בתקרית לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully