וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי בשם אדולף היטלר ניצח בבחירות מקומיות בנמיביה

חבר מועצה מקומי, ששמו המלא הוא אדולף היטלר אונונה מעורר עניין בגרמניה, אך הוא טוען שאין לו שום כוונה לנסות להשתלט על העולם. נמיביה הייתה קולוניה של גרמניה בעבר, והיסטורנים אומרים כי שם בוצע רצח העם הראשון של המאה ה-20. "אבי כנראה לא ידע מה הוא עשה"

אונונה אדולף היטלר, חבר מועצה בצפון נמיביה. -, אתר רשמי
אשתו קוראת לו אדולף. אדולף היטלר אונונה/אתר רשמי, -

פוליטיקאי בשם אדולף היטלר ניצח בבחירות מקומיות בנמיביה. שמו המלא הוא אדולף היטלר אונונה, והוא קיבל יותר מ-85% מהקולות וזכה במושב במועצה מקומית בצפון הקולוניה הגרמנית לשעבר, שבה רבים מהרחובות, התושבים והמקומות עדיין נושאים שמות גרמניים.

שמו יוצא הדופן עורר עניין בגרמניה, אך הוא סיפר לבילד כי אין לו שום כוונה לנסות לשעבד את העולם. "אבי קרא לי כך על שמו. הוא כנראה לא ידע מה אדולף היטלר עשה. כילד, ראיתי בזה שם רגיל לגמרי. רק בתור נער הבנתי שהאדם הזה רצה לכבוש את העולם", אמר לעיתון הגרמני. הוא התמודד בשם אדולף ה' אונונה מטעם מפלגת השלטון SWAPO, שמנהיגה את המדינה מאז עצמאותה מדרום אפריקה ב-1990.

לדבריו, על אף שאשתו קוראת לו אדולף, זה מאוחר מדי עבורו לשנות את שמו באופן רשמי. "העובדה שקוראים לי ככה לא אומרת שאני רוצה לכבוש את אושנה", אמר בהתייחסו למחוז שבו התחרה בבחירות. "זה לא אומר שאני רוצה שליטה עולמית".

למרות העניין שהוא זוכה לו עכשיו, הוא נמצא בפוליטיקה המקומית ב-15 השנים האחרונות. הוא קיבל 1,196 קולות בהשוואה ל-213 שבהם זכה יריבו.

רצח העם הראשון של המאה-20

נמיביה הייתה מושבה גרמנית משנת 1884, אולם לאחר מלחמת העולם הראשונה חבר הלאומים העניק לדרום אפריקה מנדט בשטח.

מוקדם יותר השנה דחתה נמיביה את הצעת הפיצוי של גרמניה על רצח המוני של עשרות אלפי תושבים מקומיים לפני יותר ממאה שנה. בין השנים 1904 ל-1908, השלטון הגרמני כמעט הכחיד את בני ההררו והנאמה שחיו במושבה, ששמה היה דרום-מערב אפריקה הגרמנית. כמה היסטוריונים אומרים כי היה זה רצח העם הראשון של המאה ה -20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully