וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לתקנות הקורונה: אלפים בהלוויית רב בכיר בישיבת מיר בירושלים

עודכן לאחרונה: 3.12.2020 / 15:16

המונים מתכנסים בשכונת בית ישראל לקראת הלווייתו של הרב אהרון חדש, מראשי הישיבות החשובות והיוקרתיות בעולם החרדי ודמות ידועה בעולם הרבני, שמת הלילה בגיל 93. המשטרה נערכה לאירוע, ולמרות ההתקהלות בינתיים היא לא מונעת את קיומו

בווידאו: בניגוד לתקנות אלפים השתתפו בהלוויית רב בכיר בירושלים/צילום: רוני כנפו

אלפים התאספו היום (חמישי) בשכונת בית ישראל בירושלים בניגוד לתקנות הקורונה לקראת הלווייתו של הרב אהרון חדש, מראשי ישיבת מיר. הוא מת הלילה בגיל 93 והלווייתו יצאה מהישיבה לבית העלמין בהר המנוחות בעיר.

מסע ההספדים יצא לדרך בצהריים ובמשטרה נערכו בכוחות מתוגברים לקראת מסע הלווייה עצמו מחשש להפרת ההנחיות. עם זאת, למרות התכנסות המוני משתתפים, היא לא מונעת את קיום האירוע.

הלווית זקן המשגיחים הגאון רבי אהרן, משגיח ישיבת מיר, ירושלים, 3 בדצמבר 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
במשטרה נערכו בכוחות מתוגברים. מסע ההלווייה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

בחודש שעבר, באירוע דומה, אלפי בני אדם התכנסו כדי להשתתף בהלווייה של הרב דוד פיינשטיין, מגדולי הרבנים החרדים בארצות הברית, שהובא לישראל לקבורה. ההלווייה נערכה בבית הלוויות שמגר בירושלים. גם אז, במשטרה ידעו על קיום האירוע אך לא עשו דבר כדי לפזר אותו בשלב מוקדם. עם זאת, בשלב מסוים, המשטרה ניסתה לחסום את המשך ההלווייה, אך ללא הצלחה - והיא נמשכה כרגיל. משתתפים קראו בתגובה לעבר השוטרים "נאצים".

עוד בוואלה!

במשטרה התעלמו: אלפים השתתפו בהלוויית הרב פיינשטיין בירושלים בניגוד להנחיות

לכתבה המלאה
הלווית זקן המשגיחים הגאון רבי אהרן, משגיח ישיבת מיר, ירושלים, 3 בדצמבר 2020. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
הלוויית הענק בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

כמו כן, לפני כחודשיים, הגיעו אלפי חסידים לבית העלמין באשדוד להלווייתו של האדמו"ר מפיטסבורג, הרב מרדכי יששכר בער לייפר, ובמקום פרצו עימותים אלימים עם כוחות המשטרה. השוטרים תועדו דוחפים את המשתתפים אותם אחד על השני ומפילים אותם אל הקרקע, והחלו להרחיק מפרי סדר. זאת לאחר שהנוכחים התקהלו בצפיפות, לכאורה בניגוד להנחיות משרד הבריאות ולתנאי האישור שניתן על ידי המשטרה. עם זאת, ההלווייה הסתיימה ללא עצורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully