וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התיירות של בחריין בישראל: "אין סיבה שתיירים ישראלים יחששו לבקר אצלנו"

3.12.2020 / 11:37

א-זיאני, שר התעשייה, המסחר והתיירות הבחרייני, ביקר בי-ם ואמר לוואלה! NEWS כי לארצו שירותי ביטחון מצויינים, ועל כן ישראלים לא צריכים להימנע מביקור בשל החשש מפעולה איראנית. הוא הוסיף כי בחריין לא תבחין בין מוצרים מיו"ש לשאר המוצרים מהארץ. "התחלנו דף חדש"

בווידאו: שר התעשיה, המסחר והתיירות של בחריין בביקור בישראל/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

שר התעשיה, המסחר והתיירות של בחריין זאיד א-זיאני אמר היום (חמישי) לוואלה! NEWS, במהלך ביקורו בירושלים, כי לתיירים ישראלים אין סיבה לחשוש לבקר - גם על רקע המתיחות מול איראן בעקבות חיסולו של מוחסן פחריזאדה.

"יש לנו שירותי ביטחון מצויינים", אמר א-זיאני. "אם תהיה סכנה של פיגוע איראני זה יהיה איום נגד בחריין עוד לפני שזה איום על תיירים ישראלים בבחריין. אם ישראל תרצה שיהיו יותר אמצעי ביטחון עבור תיירים ישראלים אפשר יהיה לסדר זאת אבל אני לא חושב שזה נחוץ".

א-זיאני ציין כי אסור שהמתיחות תעצור את תהליך הנורמליזציה או את קשרי הכלכלה. "זו לא הפעם הראשונה שיש מתיחות באזור", הוא אמר. "מה שקורה במדינות שכנות זה משהו שאין לנו יכולת לשלוט עליו. ביטחון זה חשוב ונעבוד עם הישראלים ומדינות נוספות כדי לוודא שהאזור בטוח. יש לנו יותר בנות ברית מאויבות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האתגר הוא של המגזר העסקי לבנות גשרים". א-זיאני בתדרוך לכתבים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר הבחרייני, שמסיים היום ביקור בן שלושה ימים בישראל, ציין כי בחריין רוצה שחברות ישראליות ישקיעו בבחריין ויחתמו על עסקאות עם חברות בחרייניות - והדגיש כי לא תהיה שום מגבלה על כך. א-זיאני ציין כי בחריין לא תבצע הבחנה בין מוצרים מישראל לבין מוצרים מההתנחלויות בגדה המערבית ותתייחס לכל המוצרים הללו כישראלים.

"אנחנו רוצים קשרים עם חברות ישראליות כמו הקשרים שיש לנו עם חברות סעודיות או איטלקיות. אין הגבלות או טיפול מיוחד או כללים מיוחדים", הוא אמר. "התחלנו דף חדש עם ישראל ואמרתי לראש הממשלה שההנהגה לקחה את הצעד האמיץ והיסודות נבנו על ידי הדיפלומטים ועכשיו האתגר הוא של המגזר העסקי לבנות גשרים".

א-זיאני אף ציין כי אם ישראלים רוצים לעבור לגור בבחריין הם מוזמנים לעשות זאת כמו הרבה אזרחים זרים שגרים בבחריין. "אנחנו חברה מאוד סובלנית וקוסמופוליטית. יתייחסו לישראלים כמו לכל אחד אחר בעולם", הוא הדגיש.

עוד בוואלה!

תוך שבועות: הנציגות החשאית בבחריין תיסגר ושגרירות רשמית תיפתח במקומה

לכתבה המלאה

השר הבחרייני סיפר כי ביקר ביום רביעי בערב, באופן לא רשמי, בעיר העתיקה בירושלים כולל ברובע המוסלמי והתקבל בצורה טובה על ידי האנשים שפגש. הוא הוסיף כי רצה לבקר בהר הבית ומסגד אל-אקצא אך אלה היו סגורים.

"הלכתי שעה בעיר העתיקה והייתי בתצפית על הכותל המערבי ועל מסגד אל-אקצא", הוא סיפר. "תמיד דיברתי עם אנשים שהיו בירושלים ותמיד הם אמרו לי שזו העיר הכי רוחנית בעולם, והרגשתי את זה. ככל שמתקרבים לאתרים הקדושים - אולי זה רק אני - אבל הרגשתי את זה יותר. כשהגעתי למרפסת ממנה אפשר לראות את הר הבית הרגשתי את זה ממש - כמו ההרגשה שהיתה לי בערים הקדושות מכה ומדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully