וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גריסת מסמכים ופריצה למחשב: מסע הטיוח של מפקד תחנת קריית מלאכי המודח

2.12.2020 / 19:34

סנ"צ שי מזרחי הודח מתפקידו בעקבות חשד לזיוף נתוני פשיעה, ונאסר עליו להגיע לתחנה עד לסיום הבירור בעניינו. לוואלה! NEWS נודע כי למרות האיסור, הוא שב למשרדו, הורה למזכירה להשמיד מידע ומחק לכאורה קבצים מהמחשב. המשטרה: "אין לנו כוונה להתייחס לממצאי הבדיקה"

צילום: דוברות משטרת ישראל

מפקד תחנת קריית מלאכי המודח, סנ"צ שי מזרחי, שובץ באגף התנועה של המשטרה, לאחר ששהה בחופשה כפויה בעקבות חשדות לזיוף נתוני פשיעה בתחנה. במשטרה טענו כי "לאחר בחינת החומר שנאסף בבדיקה, נמצא כי אין ראיות מספיקות להעמידו לדין והקצין שובץ בשלב זה בתפקיד לא פיקודי". אלא שלוואלה! NEWS נודע על האופן שבו פעל לכאורה סנ"צ מזרחי מיד לאחר הדחתו מהתפקיד, שמעלה שאלות האם הוא ראוי לשמש קצין משטרה בכיר. הפרשה נחשפה על ידי כתב "כאן" אוריה אלקיים.

יומיים לאחר הדחתו של סנ"צ מזרחי מתפקיד מפקד תחנת קריית מלאכי, נאסר עליו להגיע לתחנה עד לסיום הבירור בעניינו. למרות זאת, עדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS מעלות כי יומיים לאחר שהודח, הוא הגיע למשרדו בתחנה בשעות הבוקר וביקש מהמזכירה לגרוס מסמכים המכילים פרוטוקולים של ישיבות.

מיד לאחר שהודח, חסמו במשטרה את הגישה של מזרחי למערכות המחשב המשטרתיות ושינו את קוד הגישה למשרדו. אך למרות זאת, הוא ידע את הקוד החדש כשהגיע לתחנה, וביקש מאחד הקצינים שאחראי על הטכנולוגיות בתחנה והוא בעל גישה לקבצים השמורים במחשבי המשטרה, להכניס אותו למחשב. לאחר שחובר, מזרחי מחק לכאורה קבצים מהמחשב ומענן הגיבוי המשטרתי. עד היום לא בדקו במשטרה אילו קבצים הוא מחק ומה הם הכילו.

סנ"צ שי מזרחי, מפקד תחנת משטרת קריית מלאכי המודח. צ, צילום מסך
430 תיקים שנגנזו. סנ"צ שי מזרחי, מפקד תחנת משטרת קריית מלאכי המודח/צילום מסך, צ

אחת הטענות שעלו נגד סנ"צ מזרחי היא שאזרחים שהתלוננו בתחנה על פריצות וגניבות רכבים נחקרו בעצמם באזהרה בחשד למסירת הודעה כוזבת, ולחלקם אף נפתח תיק פלילי. לוואלה! NEWS נודע כי לאחר הדחתו של מזרחי, הבדיקה המשטרתית העלתה 430 מקרים שבהם אזרחים הגישו תלונות על עבירות רכוש ואלימות נגדם - והתיקים נגנזו.

לאחר הדחתו של מזרחי ולאור תוצאות הבירור, במשטרה פתחו את 430 התיקים האלה מחדש, והם הועברו לחקירה כפי שהיה אמור להיות מלכתחילה.

עוד בוואלה!

חשודים ברצח יושבים בבית: זינוק במספר המפוקחים באיזוק אלקטרוני

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, בתקופה שסנ"צ מזרחי פיקד על תחנת קריית מלאכי, נרשמו 850 דוחות פעולה של שוטרים. 200 מהם היו צריכים להמשיך להיות תחת בדיקה, אך נגנזו. דוחות פעולה נרשמים בשטח על ידי שוטרי הסיור שמגיעים לקריאות על סכסוכי שכנים, אלימות במשפחה ועבירות רכוש. גורם המעורה בפרטים סיפר לוואלה! NEWS כי מזרחי דרש להתעדכן בכל קריאה שהתקבלה בעבירות אלימות ורכוש, והורה לשוטרים בשטח לא לסווג את האירוע כעבירת אלימות או רכוש, מה שסייע לסגור את התיקים ללא חקירה.

גורמים בכירים המעורים בפרטים אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי "גם למשטרה וגם למח"ש הגיעו עדויות רבות על מעשיו של מזרחי לפני ואחרי שהודח מתפקידו, שמהם ברור שמזרחי לא יכול להמשיך ולשמש קצין משטרה בכיר, זאת עוד דוגמה לכך שמחלקת המשמעת של המשטרה מטייחת עבירות לכאורה שמבצעים קצינים".

תחנת משטרת קריית מלאכי. -, אתר רשמי
חשד למחיקת מסמכים מהמחשבים וגריסת מסמכים. תחנת משטרת קריית מלאכי/אתר רשמי, -

אותם גורמים הוסיפו כי "שוטרים מביעים היום חשש ממזרחי לאחר שהעידו נגדו, והוא שב לתפקיד במשטרה. איזה מסר זה מעביר לאנשי משטרה? שלא כדאי להם לדווח נגד החברים שלהם לעבודה. זה דבר שאסור שיקרה. אם אנחנו רוצים משטרה נקייה, חייבים לטפל בקצינים שסרחו גם אם אין בסיס לכתב אישום נגדם, כשברור לכולם מה המעשים שהם ביצעו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "נוכח החשדות שהיו נגדו, הקצין הוצא לחופשה כפויה והודח מתפקידו. מכלול האירועים נבדקו הן במח"ש והן במחלקת משמעת, התיק נסגר מחוסר ראיות ובסיום הבדיקה הקצין שובץ בשלב זה בתפקיד שאינו פיקודי". עוד מסרו במשטרה כי "מעבר לכך, אין לנו כוונה להתייחס לממצאי הבדיקה שנערכה באמצעי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully