וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת הדגל של צה"ל, סער 6, הגיעה לנמל חיפה

עודכן לאחרונה: 2.12.2020 / 19:09

הראשונה מבין ארבע ספינות המגן שרכש משרד הביטחון מגרמניה הגיעה לנמל, ויותקנו בה שורת מערכות לפני שתהפוך למבצעית. "סער 6" שוקלת 2,000 טון, אמורה להכיל כמאה אנשי צוות ותשרת לפני תכניות החיל כ-30 שנה. משימותיה העיקריות: הגנה על הגבולות ואסדות הגז

בווידאו: "אח"י מגן" הגיעה לישראל, תנועת "חקירה עכשיו" קיימה משמרת מחאה/צילום: דובר צה"ל

הראשונה מבין ארבע ספינות המגן "סער 6" שרכש משרד הביטחון מגרמניה הגיעה הערב (רביעי) לישראל והתקבלה בטקס חגיגי בנמל חיפה, לאחר הפלגה בת כמה שבועות. מחוץ לטקס נערכה הפגנה של תנועת "הדגלים השחורים", בדרישה לחקור את פרשת הצוללות וכלי השיט.

עם ההגעה לישראל תעבור הספינה תהליך שיהפוך אותה למבצעית, ובו יוטמעו 90% ממערכות הספינה תוצרת כחול לבן, למעט תותח ימי בקוטר של 76 מ"מ.

טקס העברת דגל, מדגל גרמניה לדגל ישראל, של ספינת הטילים מדגם 'סער 6', אח"י 'מגן',  במעמד מפקד זרוע הים, אלוף אליהו שרביט, סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אבי דדון, גרמניה 11 בנובמבר 2020. דובר צה"ל
שוקלת 2,000 טון. הספינה החדשה/דובר צה"ל

בספינה, שתהיה חלק ממערך ספינות שיגן על אסדות הגז וגבולות מדינת ישראל, ישולבו רשתות, שיאפשרו לה תקשורת עם כלל החילות והזרועות, ובנוסף - כיפת ברזל ימית מבוססת מכ"ם, מערכת "ברק 8" נגד טילי שיוט ואיומים נוספים, טילי ים-ים מדויקים לטווחים ארוכים, יכולות איסוף מתקדמות של מודיעין ימי, יבשתי ואווירי ויכולת נשיאת מסוק "סיהוק" שיסייע לפעול בטווחים רחוקים בהגנה ובהתקפה.

עוד בוואלה!

הגנה על האסדות וחידוש צי הצוללות: האיומים והדילמות של צה"ל בזירה הימית

לכתבה המלאה
טקס הגעת ספינת אח"י ״מגן״ לישראל 2 בדצמבר 2020. דובר צה"ל
הנשיא ריבלין בטקס הגעת ספינת אח"י "מגן" לארץ, הערב/דובר צה"ל

בשונה מגוף הספינה המקורי אותו הציעה החברה הגרמנית, בחיל הים הצליחו לצמצם את השח"ם (שטח חתך מכ"ם) ובכך להקשות על האויב בזיהוי הכלי בלב הים. הספינה, ששוקלת 2,000 טון, כוללת כמאה אנשי צוות ותשרת לפני תכניות החיל כ-30 שנה.

הפגנת הדגלים השחורים במהלך טקס הגעת אח"י מגן" בנמל חיפה 2 בדצמבר 2020. הדגלים השחורים, אתר רשמי
מחאה מחוץ לטקס, הערב/אתר רשמי, הדגלים השחורים

בעקבות משבר הקורונה בגרמניה חל עיכוב של כמה חודשים בקליטת הספינה בחיל הים, ובתוך כך נשמעה גם ביקורת בצה"ל על המהירות שבה התעקש מפקד חיל הים לקלוט את המערכת, למרות פערים טכניים שהתגלו בספינה.

לפי גורמים המעורים בתהליך, נכון היה להמתין עם הקליטה למשך זמן נוסף, כדי לצמצם את התקלות והפערים שהתגלו על הספינה, בעיקר כשאין דחיפות ביטחונית גדולה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully