וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי, פיצוצים וכסף ברחובות: שודדי הבנקים בברזיל מעלים הילוך

בהפרש של יממה, חמושים הסתערו על שני בנקים בצפון המדינה ובדרום המדינה. הם ניהלו חילופי אש עם השוטרים, החזיקו בני ערובה ולקחו עמם סכומי כסף לא ידועים. בן ערובה אחד נהרג

בווידאו: זירת שוד בנק בצפון ברזיל/מתוך טוויטר

עשרות שודדים חמושים הסתערו של בנקים בשתי ערים בברזיל ביממה האחרונה, בהתפתחות המצביעה על הסלמה בהיקף, הארגון והתוקפנות שלהם.

יותר מ-20 חמושים פשטו בשעות הבוקר המוקדמות (רביעי) על בנק בעיירה קמטה, שבצפון המדינה, לקחו בני ערובה, ניהלו חילופי אש עם השוטרים והרגו אדם אחד לפני שנמלטו בשיירה של כלי רכב. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו חילופי אש ברחובות העיירה. ההרוג הוא אחד מבני הערובה, ותושב מקומי אחר נפצע ברגלו ופונה לבית חולים.

כעשרה בני ערובה נראו מובלים מכיכר בעיר, שבה חיים כ-140 אלף איש, לצלילי קולות ירי. בתקשורת המקומית דווח כי תחנה של משטרה צבאית הותקפה במהלך המתקפה, מה שמנע מהשוטרים להגיב.

"אנחנו מתפללים שאלוהים ינחם את משפחתו של האדם הצעיר שאיבד את חייו", אמר ראש העיר, וולדולי ונלטה, בפוסט שפרסם בפייסבוק.

שוטרים נושאים שק עם סף שהותירו שודדים חמושים בעיר קריקיומה, ברזיל, 1 בדצמבר 2020. AP
שוטרים נושאים שק עם סף שהותירו שודדים חמושים בעיר קריקיומה, אתמול/AP

משרד הביטחון במדינת פראיה אמר כי נמצא רכב מילוט נטוש מחוץ לעיירה, עם חומרי נפץ בתוכו. עוד נמסר כי שקט שורר בעיירה, לאחר שכוחות משטרה הגיעו במטוס ובסירה. לא ברור כמה בני ערובה נלקחו ואם כולם שוחררו. הרשויות גם לא אמרו כמה כסף נגנב מהבנק.

אתמול, חמושים הסתערו על בנק בעיר קריקיומה שבדרום ברזיל. הם פוצצו חומרי נפץ וירו לעבר השוטרים. שני בני אדם נפצעו, ומזומנים רבים נותרו ברחובות ונאספו על ידי המקומיים.

שוטרים נושאים שק עם סף שהותירו שודדים חמושים בעיר קריקיומה, ברזיל, 1 בדצמבר 2020. רויטרס
מספר מקרי הרצח בברזיל שוב בעלייה/רויטרס

לברזיל יש היסטוריה ארוכה של מעשי שוד בנקים נועזים, שנתקלו בשנים האחרונים עם תקיפות אלימות. שיעורי הרצח במדינה צנחו משמעותית מאז שהנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונארו נכנס לתפקיד ב-2019, אך הם שוב במגמת עלייה. בתשעת החודשים של השנה היו 32,298 מעשי רצח, עלייה של 4% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • ברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully