וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות להורג וסגר על הבירה: המלחמה "הלא רציונלית" של קים בקורונה

29.11.2020 / 14:02

התקשורת הצפון קוריאנית דיווחה על הידוק ההגבלות, כולל על דיג במי המדינה, לקראת החורף הקרב והחשש להתפשטות המגיפה במדינה. לפי שירותי הביון של הדרום, המשטר הקומוניסטי הוציא להורג פקיד וחלפן כספים וכן סגר חלקים במדינה. באופן רשמי, פיונגיאנג לא אישרה מקרה אחד

בווידאו: קוריאה הדרומית מחמירה את ההגבלות בעקבות עלייה בתחלואה/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית הידקה את ההגבלות על הכניסה לשטחה דרך הים, כחלק מהצעדים התקיפים שלה נגד מגיפת הקורונה - כך הכריזה היום (ראשון) התקשורת הרשמית במדינה הקומוניסטית, יומיים לאחר שבדרום דווח כי הצפון אוסר על דיג בים.

סוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה הצפונית דיווחה על גיוס יחידות נוספות למאבק בנגיף ועל צעדים נחושים "להסרה מוחלטת של גורמים לא מתורבתים ולא היגייניים שעשויים ליצור מקום להתפשטות מגיפה" בחורף. חלק מהמומחים אומרים כי הנגיף יכול להתפשט באופן נרחב יותר במזג אוויר קר, כשאנשים מבלים בדרך כלל יותר זמן בבית.

התקשורת הצפון קוריאנית דיווחה על נקיטת אמצעים תקיפים נגד המגיפה באזורי הגבול כדי למנוע את כניסת הנגיף למדינה. באזורי החוף שבחזית ישמו הרשויות כללים מחמירים יותר ליציאה לים ואיסוף חומרים מזהמים מהמים.

קוריאה הצפונית מתעקשת כי לא אובחן ולא מקרה אחד של קורונה בשטחה, אף שמומחים חיצוניים מטילים בכך ספק של ממש. למרות זאת, היא אטמה במהירות את גבולותיה, הטיסה דיפלומטים ובודדה תושבים עם תסמינים. להתפרצות גדולה במדינה עלולות להיות השלכות הרסניות בגלל מערכת הבריאות הרעועה שלה והמחסור הממושך בתרופות.

חיילים של קוריאה הצפונית סורקים את הצד הדרומי של הגבול בזמן ביקור של שר האיחוד הדרום קוריאני באזור המפורז, 16 בספטמבר 2020. AP
חיילים צפון קוריאנים משקיפים על אזור הגבול עם הדרום, ספטמבר/AP

הדיווח היום הגיע יומיים לאחר ששירות הביון של הדרום אמר לחברי פרלמנט כי הצעדים הצפון נגד הנגיף כוללים איסור על דיג והפקת מלח בים, וכן על סגירת הבירה, פיונגיאנג, מחוז ג'גאנג שבצפון ואזורים אחרים.

המחוקקים שהשתתפו בתדרוך הסגור סיפרו כי נאמר להם שקוריאה הצפונית הוציאה להורג באוגוסט פקיד רשמי בשל הפרת ההגבלות על יבוא סחורות. חלפן כספים הוצא להורג באוקטובר על ירידה בשער המטבע. הא טאי-קונג, אחד המחוקקים, ציטט את דברי הסוכנות שלפיה מנהיג הצפון קים ג'ונג און מפגין "זעם רב" ונוקט "צעדים לא רציונליים" מול המגיפה והשלכותיה הכלכליות.

בספטמבר האשימה סיאול את פיונגיאנג בירי קטלני בפקיד ברשויות הדיג שלה שנמצא במי הצפון, שגופתו נשרפה לאחר מכן ככל הנראה בהתאם למדיניות המלחמה בנגיף הכוללת ירי בכל מי שחוצה את הגבול באופן לא חוקי.

מאוחר יותר הודתה קוריאה הצפונית הרג והתנצלה עליו, אך טענה שהיא שרפה רק את המצוף שלו ולא את הגופה.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בכינוס של המפלגה, 16 בנובמבר 2020. רויטרס
לחוץ מהתפשטות הווירוס. קים ג'ונג און/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully