וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הגבר שנורה במחסום ליד י-ם דורשת תיעוד: "מת בגלל שלא הציג רישיון"

במשטרה דיווחו תחילה על חשד לפיגוע דריסה, אך לאחר מכן מסרו כי נור שקיר נורה לאחר שהציג מסמכים שאינם שלו ופגע בלוחם בעת הבדיקה. בתיעוד שפורסם ברשת, נשמעות ארבע יריות וקריאות "חדל", וקרוביו מבהירים כי הרקע לא לאומני. "העובדים במחסומים לא חושבים פעמיים"

בווידאו: גבר נורה במחסום ליד י-ם/מערכת וואלה News!

בני משפחתו של נור שקיר, תושב ירושלים בן 34, שנורה למוות השבוע במחסום א-זעיים שממזרח לירושלים, דורשים לקבל את תיעוד הירי וכן את גופתו. "הוא מת רק בגלל שאין לו רישיון, יכלו לירות בו ברגל או ביד", אומר אחיו. במח"ש בודקים את המקרה.

במשטרה דיווחו תחילה על חשד לנסיון פיגוע דריסה. אך בהודעה מאוחרת יותר, נמסר כי שקיר נורה לאחר שעלה חשד כי הציג מסמכים של אדם אחר ולאחר מכן פגע בשוטר מג"ב עם הרכב. "במהלך הבדיקה הביטחונית החל החשוד בנסיעה מהירה תוך פגיעה בלוחם מג"ב שהיה במקום. בעקבות כך הלוחם ואנשי הביטחון ירו לעבר הרכב", נכתב בהודעת המשטרה. שקיר פונה עם פציעת בטן לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם נקבע מותו.

המשטרה לא פרסמה תיעוד של התקרית, אולם בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בטענה כי הוא מהזירה, נראים כמה שוטרים או מאבטחים רצים עם כלי נשק ונשמעות ארבע יריות. לאחר מכן ניתן לראות רכב בצד הדרך שהירי בוצע לעברו, ונשמעות קריאות "אל תירה", ו"חדל".

החשוד בניסיון דריסה במחסום א-זעיים 28 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"מת בגלל שלא הציג רישיון". נור שקיר/אתר רשמי, -

במשפחתו של שקיר אומרים כי הוא נסע ללא רישיון ולכן הציג מסמכים של אחיו. יחיא, אחד מאחיו של נור, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי כששמע על המקרה הגיע למחסום וראה את הרכב "מלא בכדורים". לדבריו, שוטר שהיה במקום עצר אותו והוא נחקר במשך כחמש שעות.

"מאז ששחררו אותו מתקשרים אליי לבוא לחקירה. אבל אני לא במצב שאני יכול לדבר איתם עכשיו", אמר יחיא, והוסיף כי "צריכים לתת לנו את הסרטונים של מה שהיה שם בדיוק. אני ישבתי וחשבתי. אני יודע שאח שלי היה במחסום ונתן רישיון של אחר, אבל רואים בסרטון שהוא עמד בצד הדרך".

עוד בוואלה!

חשד לניסיון פיגוע דריסה באזור ירושלים: הנהג נורה ונהרג, לוחם מג"ב נפצע קל

לכתבה המלאה
זירת החשד לניסיון דריסה במחסום א-זעיים 28 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"אפשר לירות ירי אזהרה לפני". זירת האירוע/אתר רשמי, -

לדבריו, המשטרה לא ערכה חיפוש בביתם לאחר האירוע, אולם שוטרים הגיעו כמה פעמים בדרישה להוריד שלט שנתלה לזכרו בשכונת מגוריהם סילוואן. "תלינו את השלט כדי שידעו שהוא מת, למה צריך להוריד אותו, לפי איזה חוק?", תהה.

בינתיים, בני המשפחה מחכים כי גופתו של נור שהועברה לנתיחה תשוחרר כדי שיוכלו לערוך הלוויה. יחיא מספר כי אחיו עבד בהובלות ורצה להתחתן. "כמה שעות לפני הוא שלח לאמא שלי מספר של משפחה של מישהי שהוא רוצה להתחתן איתה. ואחרי זה הוא לא ענה לנו", הוא סיפר.

זירת החשד לניסיון דריסה במחסום א-זעיים 28 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"רואים בסרטון שהוא עמד בצד הדרך". כוחות מג"ב בזירה/אתר רשמי, -

תושב השכונה דאוד סיאם, שהיה חבר קרוב של נור, אמר כי אין בעברו אירועים על רקע לאומני, ושאף סייע לחלק אוכל לתושבים במהלך הקורונה. "הוא אוהב לחיות", הוסיף. "העובדים במחסומים לא חושבים פעמיים, הם ישר מוציאים להורג. אפילו אם הוא היה יהודי היו יורים בו. אפשר לירות ירי אזהרה לפני".

במשטרה לא התייחסו לטענות בני המשפחה. "החשוד הגיע ברכב אל מעבר א-זעיים מיו"ש לכיוון ירושלים, הציג מסמכים מזהים שאינם שלו ובכך ניסה להתחזות לאחר", נמסר. "במהלך הבדיקה הביטחונית פרץ את המחסום כשהחל לפתע בנסיעה מהירה, במהלכה פגע בלוחם מג"ב וגרם לפציעתו. מיד כשהבחינו הלוחמים והמאבטחים ברכב פוגע בלוחם ופורץ את המחסום לכיוון ירושלים, ביצעו ירי לעבר הרכב והחשוד נוטרל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully