וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה עובדי מלון ישרוטל בים המלח נדבקו בקורונה; אורחים נקראו לבצע בדיקה

עודכן לאחרונה: 28.11.2020 / 22:50

העובדים היו ללא תסמינים והם אובחנו במסגרת הדיגום שנעשה בהתאם לתכנית האי הירוק, שנועדה לאפשר את פתיחת התיירות בזמן המגיפה. במשרד הבריאות מבצעים חקירה אפידמיולוגית, ועד פרסום תוצאותיה הוחלט להשהות את פעילות המלון

בווידאו: ועדת החוקה אישרה פתיחת אטרקציות באילת וים המלח/צילום: דוברות הכנסת, עריכה: אסף דרורי

עשרה עובדי מלון ישרוטל בים המלח אובחנו היום (שבת) חולים בקורונה. העובדים, שכולם היו ללא תסמינים, נבדקו במסגרת הדיגום המקיף שנערך בהתאם לתוכנית איי התיירות הירוקים, שנועדה לאפשר חזרה של ענף התיירות בזמן המגיפה.

בעקבות גילוי החולים, פתח משרד הבריאות בחקירה אפידמיולוגית, ובדיון שקיים מנכ"ל המשרד, פרופסור חזי לוי, הוחלט להשהות את פעילות בית המלון עד לסיום הבדיקות הנדרשות. במשרד קראו לאורחים ששהו בישרוטל ים המלח החל מ-22 בנובמבר לבצע בדיקת קורונה באתרי דיגום ליד ביתם.

תיירים בים המלח. ShutterStock
תחלואה באי הירוק. ים המלח/ShutterStock

ברשת ישרוטל מסרו כי העובדים "לא היו במגע עם אורחים, ונשלחו מיד לבתיהם ועימם כל עובדי המלון שבאו עימם במגע. בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ופיקוד העורף ובעצה אחת הוחלט כי המלון ייסגר ליום אחד, לצורך חיטוי מלא ויסודי".

עוד אמרו ברשת המלונות כי "ביום שני, יפתח המלון מחדש עם צוותי עובדים חדשים שעברו בדיקות. כחלק מתוכנית האיים הירוקים נערכנו גם לטיפול במקרים שכאלו. לצד זה, אנו ממליצים לאורחים ששהו במלון במהלך סוף השבוע, לעקוב אחרי הנחיות משרד הבריאות".

תחילת הפעילות של אילת כאי ירוק | מתחם קורונה  ביטבתה 19 בנובמבר 2020. שי מכלוף
בדיקות קורונה ביטבתה, עם תחילת הפעילות של אילת כאי ירוק. החודש/שי מכלוף

מליאת הכנסת אישרה בתחילת החודש את חוק האיים הירוקים, לפיו הממשלה תוכל להכריז רק על אילת ואזור ים המלח כ"איי תיירות" ולא על אזורים נוספים, ואינה כללה אפשרות לפתוח מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות שאינם בתוך מלונות. לפי החוק, תושבי האזור, העובדים בו וחריגים נוספים הנכנסים לעיר מחויבים בבדיקות אחת לשבוע. כניסת התיירים לעיר מתאפשרת רק אחרי תוצאה שלילית בבדיקת קורונה. בהמשך אושרה בוועדת החוקה פתיחת המסעדות והאטרקציות התיירותיות באילת וים המלח.

כחלק מהניסיונות לשפר את תכנית האיים הירוקים, בכניסות לאילת צפויים להתחיל בשימוש בבדיקות קורונה מהירות. הבדיקות עצמן אינן מיועדות עבור נופשים ותיירים, אלא עבור תושבים, כדי למנוע את הצורך מביצוע בדיקת קורונה שגרתיות מדי שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully