וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה פרופ' אש: "מעריך שהנגיף יישאר כאן בשנה הקרובה"

עודכן לאחרונה: 26.11.2020 / 22:13

בתדרוך ראשון לתקשורת, ממונה הקורונה אמר שהמגיפה לא תיעלם בזמן הקרוב. הוא הדגיש כי "חיסון יעיל של האוכלוסייה יהיה במקרה הטוב באמצע 2021, ובמקרה הרע בסוף השנה הבאה". פרופ' אש הוסיף כי "סגר שלישי על הפרק", והודיע על כוונתו להנפיק "דרכון ירוק" למחלימי הנגיף

בווידאו: אש מעריך שנגיף הקורונה יישאר כאן בשנה הקרובה/צילום: יותם רונן

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש אמר היום (חמישי) כי הוא מעריך שהנגיף לא יעלם בשנה הקרובה. "נכונו לנו עוד ימים קשים. יש מי שחושב שהקורונה אוטוטו מאחורינו, אך אני רואה את הדברים אחרת. זה לא הולך להיות קל או קצר", מסר בתדרוך ראשון לתקשורת.

"חיסון יעיל של כל האוכלוסיה יהיה במקרה הטוב באמצע 2021, ובמקרה הרע בסוף השנה הבאה", הבהיר פרופ' אש. "לכן עלינו כמדינה וכאזרחים להיערך לפחות לשנה שבה עדיין נחיה בשגרת קורונה".

ברקע העלייה בתחלואה בימים האחרונים, הדגיש ממונה הקורונה כי "סגר שלישי בהחלט על הפרק". לדבריו, "זה תלוי בנו ובהתנהגות שלנו. הנתונים משקפים את ההתנהגות שלנו, וכרגע הם מדאיגים. מקדם ההדבקה גבוה מ-1 ומספר החולים היומי גבוה מהרצוי. לא אהסס להטיל סגר ארצי אם יהיה צורך בכך".

תדרוך פרויקטור הקורונה, נחמן אש 26 בנובמבר 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"חיסון יעיל של האוכלוסיה יהיה במקרה הטוב באמצע 2021". פרופ' אש/ראובן קסטרו

עוד הודיע פרופ' אש כי בכוונתו לייצר "דרכון ירוק" למי שהחלים מקורונה, שיאפשר לו יותר חופש תנועה וייתכן כי אף פטור מבידוד. "הדרכון יגדיר אנשים שהם בסכנה פחותה להדביק ולהידבק. כבר בימים הקרובים נעביר לקופות החולים בדיקות סרולוגיות. על בסיס בדיקות הנוגדנים, נדע מי איננו בסכנת הדבקה והוא יקבל 'דרכון ירוק'".

לדבריו, "את הדרכון יקבל גם מי שהחלים מהמחלה. אפשר לומר שהרמזור לא יהיה רק לגבי אזורים אלא גם לגבי אנשים. אנו מגבשים עכשיו את הצעדים לשימוש בדרכון".

לקראת הכריסמס וחג המולד | היערכות העיר נצרת בצל נגיף הקורונה 24 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"לא אהסס להטיל סגר ארצי אם יהיה צורך בכך". סגר בנצרת, שלשום/ראובן קסטרו

פרופ' אש קרא לציבור להישמע להנחיות הקורונה. "עם פתיחת ההקלות, צריך להחמיר את האכיפה", אמר. "יש מיעוט חסר אחריות שמהווה סכנה לכולנו. אנשים שלא עוטים מסיכות, ועורכים אירועים והתקהלויות המוניות".

לדבריו, "דווקא כעת, עם פתיחת המסחר הלימודים נדרשת עוד אחריות אישית בטרם תתתרחש הידרדרות מהירה. הקפידו על מסכות, בעיקר בתוך מבנים סגורים, ואל תלכו למקומות המוניים ושימרו על ריחוק חברתי".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,069 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-332,317. אתמול התקבלו תוצאות עבור 60,463 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 1.8%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 9,422. בבתי החולים מאושפזים 510 חולים, מתוכם 122 מונשמים ו-282 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,826 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 832 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 58,232, מתוכן 1.4% חיוביות לנגיף.

כחלק מההקלות בסגר, קבינט הקורונה אישר הלילה בהצבעה טלפונית את המתווה שגיבש משרד המשפטים לפיילוט לפתיחת הקניונים, שצפוי להתחיל מחר. המתווה כולל בשלב ראשון פתיחה של 15 קניונים, בהם הקיריון, הקניון הגדול בפתח תקווה, הגרנד קניון בבאר שבע, וקניוני עזריאלי בחיפה, רמת גן ומלחה בירושלים.

פיילוט פתיחת הקניונים | הקניון הגדול, פ"ת 26 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
ייפתח מחר. קניון פתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

בנוסף אליהם, ייפתחו תשעה קניונים שבשטחם לפחות 20 חנויות: שלושה בצפון, שלושה באזור תל אביב והמרכז, ושלושה נוספים בירושלים ובדרום. קניונים אלה ייבחרו בהגרלה שיבצעו משרדי האוצר והכלכלה.

בנוסף לקניונים, גם השווקים צפויים להיפתח מחר. אולם, בניגוד לקניונים, הם לא יפתחו במתווה של פיילוט, אלא באופן גורף, על פי הנחיות מחמירות ביותר. מכיוון שהשווקים הם פתוחים, הסכנה הבריאותית שבפתיחתם קטנה יותר, והוחלט לפתוח אותם בבת אחת, ללא הפעלה של מספר מצומצם של שווקים כפיילוט.

כמו כן, ייפתחו שבעה מוזיאונים לקהל הרחב, בהם מדעטק, מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב לאמנות ומוזיאון ארץ ישראל. שלושה מוזיאונים נוספים ייבחרו באמצעות הגרלה שיערוך משרד התרבות והספורט. שניים מתוך המוזיאונים הנבחרים יצטרכו להיות במחוזות חיפה, הצפון או הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully