וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכלית נפט נפגעה ממוקש סמוך לחופי ערב הסעודית

עודכן לאחרונה: 25.11.2020 / 21:54

חברת אבטחה פרטית אמרה כי כלי שיט בבעלות חברה יוונית נפגע לא הרחק מתימן, בכניסה לים האדום. הפיצוץ גרם לנזק בגוף המכלית, אך לא דווח על דליפת נפט. הקואליציה הסעודית, הנאבקת בחות'ים בתימן, אישרה כי המכלית נפגעה, אך טענה כי היה זה מרסיסי מתקפת טרור שסוכלה

בווידאו: החות'ים תקפו בטילי שיוט מיכל נפט בערב הסעודית/מתוך טוויטר

מכלית נפט בבעלות יוונית נפגעה מפיצוץ מוקש במסוף סמוך לחופי ערב הסעודית - כך אמרה היום (רביעי) חברת אבטחה פרטית. לפי ההודעה של חברת האבטחה הימית הבריטית "אמברי", כלי שיט בבעלות חברה יוונית נפגע לא הרחק מתימן, בכניסה לים האדום. הפיצוץ גרם לנזק בגוף המכלית, אך לא דווח על דליפת נפט. המכלית, "אגרארי", שטה תחת דגל מלטה.

האירוע מזכיר את רצף התקריות משנה שעברה, אז הותקפו כמה מכליות זרות במי המפרץ הפרסי, בפעולות חבלה שיוחסו לאיראן, שהכחישה זאת.

על פי הקואליציה הסעודית הנלחמת במורדים החות'ים בתימן, ספינה מסחרית ספגה נזק קל מפגיעת רסיסים לאחר "סיכול מתקפת טרור". בהמשך דיווחה הטלוויזיה הסעודית כי הקואליציה השמידה מוקש שהניחו המורדים בים האדום, יממה אחרי שטענה כי השמידה חמישה מוקשים ימיים באותו אזור.

החות'ים הפרו-איראנים לא קיבלו אחריות על התקרית האחרונה. מוחמד עלי אל-חות'י, אחד ממנהיגיה, כתב בטוויטר כי כל פעילות צבאית או ביטחונית מוכרזת דרך גורמי הממסד הצבאי והביטחוני. לפני יומיים שיגרו החות'ים טיל שיוט מתימן לעבר מתקן נפט בערב הסעודית, וגרמו לשריפה במכלית דלק.

מכלית נפט עולה באש לאחר שהותקפה במפרץ  עומאן 13 ביוני 2019. רויטרס
מכלית נפט בוערת במי המפרץ, בשנה שעברה/רויטרס

השיגור הגיע שעות אחרי תום פסגת G20 בעיר ניום הסעודית, שנערכה במתכונת וירטואלית, ובשוליה, לפי דיווחים שונים, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, בנוכחות שר החוץ של ארצות הברית מייק פומאפו. ריאד הוציאה הכחשה מעורפלת.

בכירים ישראלים שמעורים בנושא אמרו לוואלה! NEWS כי הדרג המדיני הנחה בשבועות האחרונים את צה"ל להיערך לתרחיש של פעולה אמריקנית נגד איראן. ההנחיה של הדרג המדיני לצבא לא הגיעה בגלל מידע או הערכה כי ממשל טראמפ יפעל נגד איראן, אלא יותר בשל התקופה הרגישה בשבועות שנותרו עד חילופי הממשל בוושינגטון ב-20 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully