וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החות'ים בתימן פגעו עם טיל שיוט במתקן נפט בסעודיה

עודכן לאחרונה: 24.11.2020 / 11:27

המורדים השיעים הפרו-איראנים אמרו כי פגעו במתקן בעיר ג'דה. בריאד אמרו כי מכלית דלק נפגעה וכינו זאת "מתקפה פחדנית". השיגור הגיע לאחר פסגת G20 הווירטואלית, והפגישה המדווחת של נתניהו עם בן סלמאן

בווידאו: החות'ים תקפו בטילי שיוט מיכל נפט בערב הסעודית/מתוך טוויטר

המורדים החות'ים בתימן אמרו היום (שני) כי הם פגעו במתקן נפט בעיר ג'דה שבערב הסעודית עם טיל שיוט חדש, בתגובה להמשך התקיפות של הקואליציה הסעודית. הכרזתם של המורדים השיעים הפרו-איראנים הגיעה שעות אחרי תום הכינוס הווירטואלי של מדינות G20, שבשוליו התקיימה פגישה חשאית בין יורש העצר מוחמד בן סלמאן לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות תיעדו שריפה במתקן בעיר בשעות הלילה המוקדמות. גנרל יחיא סריע, דובר החות'ים, אמר כי הטיל החדש היה מדגם קודס-2 והוא פרסם תמונת לוויין שתואמת את המיקום של מתקן של ארמקו בצפון ג'דה, שבו מאוחסנים מוצרי נפט במכליות.

הממלכה אישרה כעבור שעות את הפגיעה במתקן, ודובר הקואליציה הסעודית הנלחמת בחות'ים "מתקפה פחדנית". גורם במשרד האנרגיה הסעודי, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית, אמר כי טיל פגע במכלית דלק וגרם לשריפה בשעה 3:50. בחברת הנפט הממלכתית, ארמקו, אמרו כי לא נרשמה פגיעה באספקת הנפט העולמית.

הקואליציה הסעודית נלחמת בחות'ים מאז מרץ 2015, חודשים אחרי שהמורדים כבשו את הבירה צנעא. המלחמה נותרה במבוי סתום מאז, וערב הסעודית זכתה לביקורת בינלאומית על פגיעתה באזרחים.

תמונת לוויין של מתקן נפט בעיר ג'דה, ערב הסעודית, אחרי שהותקף בטיל מתימן, 23 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
צילום לוויין של המתקן שאליו שוגר הטיל/אתר רשמי, -

המתקן נמצא מדרום-מערב לנמל התעופה הבינלאומי המלך עבדאללה, המשמש שער כניסה לעולי רגל הרוצים להגיע לעיר מכה הסמוכה. מהסרטונים אכן נראה שמדובר במתקן, וניידות משטרה תועדו לאורך הכביש הסמוך למתקן, לצלילי הסירנות. עם זאת, בשעות הבוקר לא הצליחו עוברי אורח להבחין בנזק לחוות המכליות.

הקונסוליה האמריקנית בעיר הזהירה את אזרחי ארצות הברית השוהים בה לקנוט משנה זהירות, אך ציינה כי לא ידוע לה על נפגעים.

ישראל, מדינות ערב והמערב ומומחים של האו"ם אומרים כי איראן מספקת כלי נשק וידע צבאי לחו'תים, אך בטהראן מכחישים זאת. הגרסה הקודמת של טיל השיוט ששוגר הלילה, קודס-1, שימש למתקפה הגדולה על תעשיית הנפט הסעודית לפני שנה, שגרמה לטלטלה בשווקי האנרגיה בעולם.

ארצות הברית מאמינה כי איראן הייתה זו שהוציאה לפועל את המתקפה בהמשך למתיחות הצבאית בין המדינות לאורך השנה שעברה. טהראן הכחישה זאת, והחות'ים קיבלו אחריות על אותה מתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully