וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי פרץ על שילוב נשים בצה"ל: "אם יהיו יחידות מעורבות, לא נהיה שם"

25.11.2020 / 11:56

יממה אחרי תחילת פיילוט לשילוב נשים בתפקידים קרביים בצה"ל, השר לירושלים ומורשת ביקר את הרעיון. "לא הגיוני שבת תסחוב 50 קילו", אמר פרץ בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה. "זה לשים את ערך השוויון על פני ערך הניצחון". ח"כ שטרן: "לתת להן את הזכות להיות לוחמות"

בווידאו: הרמטכ"ל כוכבי מבהיר שנשים וגברים ימשיכו לשרת במשותף, כמקשה אחת/צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

יממה אחרי שצה"ל החל בפיילוט נוסף לשילוב נשים בתפקידים קרביים בחיל השריון, השר לירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, אמר היום (רביעי) כי "אם נצטרך להיות ביחידות מעורבות, מתחת לאלונקה ושמירות בלילה, הציונות הדתית לא תהיה שם". בכנס ביטחון לאומי ודמוקרטיה של המכון הישראלי לדמוקרטיה, אמר השר פרץ כי "לא הגיוני שבת תסחוב 50 קילו על הגב".

פרץ, שכיהן כרב הראשי הצבאי, הסביר כי הסוגייה הקריטית של הציונות הדתית היא השילוב עם הבנות. "השילוב ביחידות הלוחמות, ובבג"ץ הסיירות, הוא מאד מורכב ו'בשילוב הראוי' נתנו לכך מענה, אך הוא לא היה מושלם". לדבריו, היה לו סייג בעקבותיו לא היה מוכן לחתום על הפקודה למרות שהכין אותה.

לדבריו, "חשבתי שאי אפשר לחייב קצין וחייל לוחם ללכת ליחידה מעורבת. כל השאר, מודיעין, זה בסדר. אבל לוחם, מתחת לאלונקה, ובתוך הטנק, זה סיפור אחר. הגענו למסקנה כי חייל לא יידרש (ללכת ליחידה מעורבת), אבל גם לקצין צריכה להיות האפשרות לכך מסיבות דתיות והצבא צריך לכבד זאת".

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ (הבית היהודי) צועד במסדרונות הכנסת 21 באוקטובר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"בעיניי, ערך הניצחון הוא שגובר". השר פרץ בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

הוא התייחס לבג"ץ הסיירות, בו צעירות עתרו כדי להתמיין לסיירות בצה"ל, ואמר כי הקצה של הסוגייה הזאת הוא איזה ערך גובר - ערך הניצחון או ערך השוויון. "בעיניי, ערך הניצחון הוא שגובר. ברור שנצטרך להוריד את הרף, מה שקורה בכל יחידה מעורבת, ועם זה נלחמים פחות טוב", אמר פרץ. לדבריו, "לא הגיוני שבת תסחוב 50 קילו על הגב, אז תהיה אחת, אבל אנחנו בדרך להפסיד עשר בנות שמבחינה פיזיולוגית גמרו את השירות ונתקעו עם בעיה חמורה לכל ימיהם, צריך לקחת על זה אחריות. עם זה נלחמים פחות טוב".

פרץ הוסיף כי "אם אנחנו רוצים את הציונות הדתית ביחידות הלוחמות, צריך לדעת שיש לנו מגבלה. נוכל להסתדר אם יהיו בעיות כשרות, נוכל להסתדר עם השבת, אבל אם נצטרך להיות ביחידות מעורבות, מתחת לאלונקה ושמירות בלילה, הציונות הדתית לא תהיה שם. זה לשים את ערך השוויון על פני ערך הניצחון".

עוד בוואלה!

בג"ץ דן בעתירה לשילוב נשים ביחידות עילית בצה"ל: "פרקטיקה של אפליה"

לכתבה המלאה
לוחמות צה"ל בזרוע היבשה. דובר צה"ל
"בנות צריכות להיות ביחידות מיוחדות". לוחמות בזרוע היבשה/דובר צה"ל

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) ראש אכ"א לשעבר, הגיב לדבריו של פרץ ואמר כי "צריך לתת לבנות את הזכות להיות לוחמות בצה"ל, ולכן אני בעד לפתוח כמה שהצבא יגיד שאפשר". לדבריו, "הטנקים הם לא בדיון ואף אחד לא חשב שיהיו בנים ובנות באותו טנק, צוותים של בנים וצוותים של בנות. בניגוד לדברי הרב רפי, יש בנות שיכולות לסחוב משקלים". הוא הוסיף כי "מצד שני, אני נגד דת השילוב בכל מחיר. בנות צריכות להיות ביחידות מיוחדות, אבל לא בכל היחידות, אלא בהתאם לצרכי צה"ל".

ח"כ הילה שי וזאן (כחול לבן) תקפה את השר פרץ ואמרה: "השר פרץ אינו מדבר בשם הציונות הדתית כולה שכוללת גוונים וזרמים שונים. לאורך השנים אלפים מבנות ובני המגזר הדתי משרתים בתפקידים בכירים ויוקרתיים ביחידות מעורבות תוך שמירה אדוקה על אורח חייהם ומקיימים בתים דתיים לתפארת. בנות המבקשות להתגייס לתפקידי לוחמה בצה"ל אינן מבקשות הקלה בקריטריונים לקבלה, אלא את הזכות הבסיסית להבחן לפי כישוריהן הפיזיים, המנטליים והנפשיים, כשמי שתעמוד בקריטריונים האובייקטיבים תתקבל".

ארגון אלומה, המלווה בנות דתיות לקראת ובמהלך שירותן הצבאי, מסר בתגובה כי "במשך שנים אנחנו מנהלות שיח פורה ובריא עם צה"ל על הדרכים לשלב ולהשתלב בצבא. בנות הציונות הדתית מרכיבות פסיפס של עולם ערכים, יכולות ורצון לתרום והן נמצאות ברוב היחידות בצה"ל. נמשיך להיות גם האוזן הקשבת וגם הנציגות של הבנות בהידברות עם הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully