וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל משחק כדורגל: חייל בן 22 משפרעם ואחיו התאום תקפו ודקרו צעיר

25.11.2020 / 21:30

רביע שעבי לא היה מרוצה מכך שהצעיר תושב העיר לא מסר לו את הכדור בזמן משחק, זימן את אחיו - ויחד ארבו לו במגרש החנייה ודקרו אותו. הוא פונה לביה"ח במצב בינוני, ונגד שעבי הוגש כתב אישום בשל התקיפה. הוא ואחיו גם נמלטו מהמשטרה במשך זמן רב, והאח עדיין לא אותר

בווידאו: נציגי גן נר וכפר מוקיבלה על רצח הנער בן ה-17/צילום: אלי אשכנזי, עריכה: עמית שמחה

כתב אישום הוגש השבוע בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד חייל צה"ל, תושב שפרעם בן 22, בגין תקיפה אלימה של צעיר אחר, תושב העיר בן 21, במהלך ריב שהחל במשחק כדורגל. המשחק נערך במגרש ביישוב, ב-14 באוקטובר. לפי כתב האישום, החייל שתקף, רביע שעבי, לא היה מרוצה מכך שהצעיר לא מסר לו את הכדור, ומיד החל במסכת של איומים כלפי הצעיר שהותקף.

בין היתר, הוא הודיע שיחכה לו בחוץ, ובינתיים התיישב על הכיסאות מחוץ למגרש וסימן לעברו תנועות מאיימות, כשבמקביל זימן את אחיו להגיע. בתום המשחק, כשיצא הצעיר למגרש החנייה שליד המגרש, המתינו לו שעבי ואחיו התאום, השניים שלפו סכינים ודקרו אותו פעמים רבות.

הפרקליטות טוענת כי בעוד הצעיר מנסה להימלט מפניהם, הוסיפו האחים לרדוף אחריו תוך שהם מקללים ומאיימים, ואף אמרו במפורש: "אנחנו רוצים להרוג אותך".

ירי בעביטין סמוך לשפרעם, 30 דצמבר 2019. מד"א, עיבוד תמונה
האחים כבר הסתבכו השנה בנסיבות דומות. זירת אירוע אלימות בשפרעם/עיבוד תמונה, מד"א

מחקירת המשטרה עלה כי כשהתאומים השיגו אותו, הם הצמידו אותו לקרקע, דקרו אותו והכו אותו באגרופים. כשהניחו לו, אדם שהיה במקום פינה אותו למרפאת "חיאת" בעיר ומשם באמבולנס לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשמצבו בינוני. הוא נותח ואושפז לחמישה ימים. בבית החולים דיווחו על האירוע למשטרה, אבל התאומים שעבי כבר נמלטו מהזירה.

כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה מייחס לרביע שעבי עבירה של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין. במקביל, מבקשת התובעת עו"ד סיון קוסטר את הארכת מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. דיון בנוגע לבקשה יתקיים מחר, ובינתיים האריך השופט ניצן סילמן את המעצר עד להחלטה אחרת.

במשך כחודש הצליח רביע שעבי לחמוק מהמשטרה, ולדברי החוקרים, הוא סיפר ששהה בקברי נביאים ברמת הגולן, בעת שלמעשה את מרבית התקופה עשה בשפרעם. לפני כשבועיים לפנות בוקר איתרו אותו בלשים בעיר, כשהוא נוסע ברכב יחד עם קרובי משפחתו.

היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
האח עדיין לא נתפס. בית המשפט בחיפה/אתר רשמי, ללא

במשטרה טוענים כי הבלשים סימנו לרכב לעצור, כאשר לפתע יצא שעבי מהרכב ונמלט בריצה מהירה אל מטע זיתים סמוך, וכי רק תגובה מיומנת ומהירה של הבלשים הביאה לאחר מרדף ארוך למעצרו. הוא הועבר לתחנת המשטרה לחקירה, ומעצרו הוארך פעם אחר פעם. האח התאום עדיין לא נתפס.

סניגורו של שעבי, עו"ד ענאן עליאן, הביע פליאה מכך שהמשטרה לא חיפשה אותו בבסיס, וטען כי אם היו עושים זאת, היו מוצאים אותו שם. "הוא כופר במיוחס לו", אמר עו"ד ענאן עליאן, "אחרי שנלמד את התיק נוכל להגיב לגופו של עניין".

שעבי ואחיו כבר הסתבכו השנה בנסיבות דומות. בחודש מאי עצרו אותם שוטרים בחשד שדקרו גבר אחר ופצעו אותו. בבית משפט השלום בחיפה השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב שיחררה אותם. החקירה נקלעה למבוי סתום, וכתב אישום לא הוגש.

מהמשטרה נמסר כי "אנו רואים בחומרה את עבירות האלימות והבריונות, ונפעל בנחישות תוך שימוש באמצעי חקירה מגוונים, למעצרם ולהבאתם לדין של אותם עבריינים הפוגעים בביטחון התושבים ובשגרת החיים הנורמטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully