וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם פולארד לאחר שחרורו: "אנו מחכים לך בזרועות פתוחות"

24.11.2020 / 19:39

ראש הממשלה שוחח בטלפון עם המרגל היהודי-אמריקני ורעייתו, ימים לאחר הסרת המגבלות מעליו, והכרזת משרד המשפטים בארצות הברית כי הוא רשאי לעזוב את גבולות המדינה, גם לישראל. "אתה צריך להרגיש באמת בבית, ואנו יכולים לטפל באסתר בטיפול הרפואי הטוב בעולם", אמר נתניהו

בווידאו: "אנחנו מחכים לך" - נתניהו שוחח עם פולארד/צילום: לע''מ, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול (שני) עם המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד ורעייתו אסתר. זאת, ימים לאחר הסרת המגבלות מעליו, והכרזת משרד המשפטים בארצות הברית כי כעת פולארד, ששהה 30 שנה בכלא בארצות הברית, רשאי לעזוב את גבולות המדינה, גם לישראל.

לשכת ראש הממשלה מסרה כי נתניהו בירך את פולארד ואמר בשיחה: "אנו מחכים לך. אתה צריך להרגיש באמת בבית. אתה צריך שיהיו לך כעת חיים נוחים, ששניכם תוכלו לעסוק בתחומי העניין שלכם, ואנו יכולים לטפל באסתר בטיפול הרפואי הטוב בעולם".

ג'ונתן פולארד מסיר את האזיק האלקטרוני 22 בנובמבר 2020. ----, אתר רשמי
צפוי לשוב לארץ. פולארד לאחר הסרת האזיק האלקטרוני, השבוע/אתר רשמי, ----

פולארד השתחרר לפני כחמש שנים מבית הסוהר, ומאז היה נתון להגבלות תנועה מחמירות, במסגרתן, בין היתר, חל עליו איסור יציאה מהמדינה. מאז, הוא הכריז על כוונותיו לעבור לישראל, חרף ביקורת שהשמיע לאורך השנים על מדיניות הממשלה בענייניו. ביום ראשון הוא פרסם מכתב ותמונות שלו בעת שחתך את האזיק האלקטרוני שהוצמד אליו מאז שחרורו.

"לפני 30 שנה, אשתי האהובה אסתר מצאה בפעם הראשונה את דרכה אלי, בכלא מריון השמור ביותר, בו הייתי כלוא בצינוק שלוש קומות מתחת לאדמה, מאחורי 13 מנעולים ומפתחות", כתב פולארד במכתב. "כנגד כל הסיכויים, אסתר הגיעה אלי, חתכה את אזיקים מעל ליבי והחזירה את נשמתי לחיים", המשיך פולארד. "זו הייתה העת בה המאבק לחירותי החל לראשונה. היום, אסתר חתכה את האזיק האלקטרוני מזרועי (באישור הרשויות), ובכך החזירה לי את חירותי הכמעט מוחלטת".

פולארד הוסיף כי "כצעד האחרון לחירות נותרה חזרתנו הביתה, לארץ ולעם שאנו אוהבים. בעזרת השם בקרוב מאוד". לדבריו, "אני ואסתר נרגשים מעומק ליבנו להודות לכל האנשים הנפלאים בישראל ובארצות הברית שנלחמו למעננו לאורך השנים הארוכות בדרך לחופש. אנו מבקשים להודות מקרב לב על המכתבים שששלחתם ושולחים לנו, ובפרט על תפילותיכם לאורך כל השנים".

נתניהו במהלך שיחתו עם פולארד 24 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"אתה צריך שיהיו לך כעת חיים נוחים". נתניהו בשיחת טלפון עם פולארד, אתמול/אתר רשמי, -

ביום שישי הודיע משרד המשפטים האמריקני כי ועדת השחרורים החליטה שלא להאריך את ההגבלות שהוטלו על פולארד בן ה-66, לאחר שחרורו מהכלא לפני כחמש שנים. פולארד שוחרר ב-2015 לאחר כ-30 שנה בהם ריצה עונש מאסר בארצות הברית, עקב הרשעתו בריגול למען ישראל. עם שחרורו הוטלו עליו תנאים מגבילים הכוללים איסור יציאה מאזור מסוים בניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם כלי התקשורת.

הוא נעצר ב-21 בנובמבר 1985 בוושינגטון, לאחר שנתפס מעביר אלפי מסמכים מסווגים ממחלקת המודיעין של הצי האמריקני לידי מפעילו הישראלי. הוא נשפט למאסר עולם, ועל אף פניותיה הרבות של ממשלות ישראל לדורותיהן לארצות הברית, מעולם לא זכה לחנינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם אסתר פולארד, אשתו של יונתן פולארד, נובמבר 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
אסתר פולארד ונתניהו, 2014/לשכת העיתונות הממשלתית

גורמי ביטחון בארצות הברית עמדו על עמדתם שלא להעניק לו חנינה במשך שלושה עשורים, והמאסר העכיר לפרקים את היחסים בין המדינות באופן משמעותי.

בנובמבר 2005 פולארד השתחרר ממאסרו בבית סוהר פדרלי בצפון קרוליינה, ועבר להתגורר בניו יורק. עורכת דינו וממשלת ישראל ניסו לערער על תנאי שחרור אך ללא הצלחה, ופולארד לא הורשה לעזוב את המדינה במשך חמש שנים ללא אישור הרשויות.

התובע הכללי בארצות הברית, ויליאם בר, יכול היה לבקש מוועדת השחרורים להאריך את המגבלות על פולארד, וזו ככל הנראה הייתה מתקבלת. אך לא הוגשה בקשה שכזו, ולכן הוועדה החליטה שלא להאריך את תנאי השחרור.

כעת, משפולארד סיים לרצות את עונשו ואת תנאי שחרורו, ההתנגדות למעברו לישראל פחתה. ראשי קהיליית המודיעין האמריקנית לא מאיימים להתפטר במחאה, ואף כמעט ולא מתייחסים לסיומם של תנאי שחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully