וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במינוי של קרי, ביידן מאותת על התמקדותו במאבק בשינויי האקלים

24.11.2020 / 13:09

הנשיא הנבחר הפקיד בידי שר החוץ לשעבר בממשלו את המשרה, וקרי אף יזכה במושב במועצה לביטחון לאומי. בנוסף לחזרה להסכם האקלים, השליח המיוחד לענייני האקלים יידרש לגבש תמיכה ברחבי העולם כדי לעבור מהתעשיות המזהמות ולשמור על המערכות האקולוגיות

בווידאו: ביידן הכריז על מינויים - בלינקן יכהן כשר החוץ, קרי יעסוק בענייני אקלים/צילום: רויטרס

הבחירה של הנשיא הנבחר של ארצות הברית ג'ו ביידן למנות את ג'ון קרי לשליח המיוחד לענייני האקלים מעידה על כך שהוא שם את הנושא במרכז מדיניות החוץ שלו. קרי, שר החוץ בקדנציה השנייה של ממשל אובמה, לא צריך לקבל אישור הסנאט על המינוי הזה. הוא יהיה במועצה לביטחון לאומי, ויהיה הגורם הרשמי הראשון בגוף זה העוסק בנושא.

ביידן הבטיח לבטל את המדיניות של הנשיא דונלד טראמפ בסוגיית האקלים. טראמפ, שמטיל ספק בהתחממות הגלובלית, פרש מהסכם האקלים וביטל תקנות רבות שהעביר אובמה לטובת קידוחי נפט וגז, כריה ויצור.

קרי בן ה-76 תיאר את שינויי האקלים כ"נשק להשמדה המונית הקטלני ביותר של העולם". בנסיעותיו מהקרחונים בגרינלנד ולעד איי שלמה, הוא שם דגש על שיתוף פעולה במאבק בשינויי האקלים.

תהיה לו משימה קשה להרוויח מחדש את אמון העולם. טראמ] אמר כי הסכם האקלים היה "יקר מדי" עבור אזרחי ארצות הברית, בעוד שסין, פולטת גזי החממה הגדולה ביותר בעולם, מיצבה את עצמה כמובילה במאבק האקלים. בספטמבר היא הכריזה על יעדים חדשים לצמצום הזיהום.

ג'ון קרי מחזיק את נכדתו לצד ג'סטין טרודו לפני חתימה על הסכם האקלים במטה האו"ם, 22 באפריל 2016. רויטרס
קרי נושא את נכדתו לצד טרודו במהלך החתימה על הסכם האקלים, 2016/רויטרס

לפני החתימה על הסכם האקלים ב-2015, קרי רצה שסין וארצות הברית, שתי המזהמות הגדולות ביותר בעולם, יסכימו על יעדים ויגבשו הסכם בינלאומי. ביידן הבטיח לשוב להסכם האקלים מיד לאחר כניסתו לתפקיד ב-20 בינואר. ביידן מאמין כי שינויי האקלים מסכנים את הביטחון הלאומי של ארצות הברית משום שהם מובילים לחוסר יציבות אזורית והם דורשים מעורבות רבה יותר של צבא ארצות הברית בפעילות הומניטרית.

קרי, שהיה סנאטור ליברלי במשך שנים רבות והתמודד על תפקיד הנשיא ב-2004, יידרש לפעול מעבר למסגרות של האו"ם כדי לשכנע מדינות שונות לעבור מתעשיות הפחם, הנפט והגז, לפתח אנרגיה מתחדשת ולשמור על המערכות האקולוגיות.

"הוא מודע היטב לכך שהמשימה בשנים הקרובות לא תהיה לשבת באולמות משא ומתן גדולים של האו"ם ולעשות שינויים אחרונים בהסכם פריז, אלא לגייס את העולם לשיתוף פעולה בתחומי פעולה מרכזיים", אמר פול בודנר, מנהל בכיר בתחום האנרגיה והאקלים בממשל אובמה.

קרי גם יעבוד ככל הנראה מול תפקיד מקביל בבית הלבן, שצפוי להיחשף בקרוב, ויתמקד בשינויי האקלים המקומיים. בסוף השנה שעברה השיק קרי את "מלחמת העולם אפס", קבוצה על-מלגתית של מנהיגים ומפורסמים מהעולם הנלחמת בשינויי האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully