וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינות מחו מול הכנסת על הקביעה כי אונס לא נחשב מצב חירום: "מפקיר נפגעות"

פעילות ארגון לוט"ם התייצבו בסמוך למשרד הבריאות ולמשכן במחאה על החלטת המשרד כי במקרים של תקיפה מינית, פנייה טלפונית לסיוע ראשוני לא תוגדר כחירום. לטענתן, קביעת המשרד "מעבירה מסר של זלזול מוחלט בשלמות גופן של נשים ובזכותן לביטחון אישי"

בווידאו: הפגנות נגד רצח נשים ברחבי הארץ/צילום: יואב איתיאל

קבוצת מפגינות מחו הבוקר (שלישי) בסמוך למשרד הבריאות בירושלים נגד הקביעה כי אונס אינו נחשב "מצב חירום" במקרה של פנייה טלפונית לסיוע רפואי ראשוני. בהמשך, המוחות עברו להפגין מול משכן הכנסת. הן נשאו שלטים עם הכיתוב "אין כניסה לנפגעות אונס", ו"בשבילנו זה אקוטי".

פעילות ארגון לוט"ם, היחידה ללוחמה בטרור מגדרי, טענו כי החלטת משרד הבריאות גורמת להפקרת נפגעות אונס והיעדר טיפול מידי וקריטי במקרי תקיפה מינית. "משרד הבריאות מעביר מסר של זלזול מוחלט בשלמות גופן של נשים, ובזכותן לביטחון אישי ולטיפול רפואי הולם", נמסר מהארגון.

מחאה ליד משרד הבריאות על ההחלטה כי אונס לא נחשב מצב חירום. לוט"ם, אתר רשמי
"בשבילנו זה אקוטי". מחאה ליד משכן הכנסת, הבוקר/אתר רשמי, לוט"ם

בחודש אפריל הודיע משרד הבריאות כי יאפשר סיוע רפואי ראשוני טלפוני לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית בעקבות הקורונה, אך בפועל הדבר לא מיושם. לדברי המשרד, רק במקרים אחדים היו ניסיונות לקבל את המענה הטלפוני, אולם הטיפול שהובטח לא ניתן גם בהם. בנוסף לכך, במשרד טענו כי אירוע פגיעה מינית אינו עומד בהכרח בקריטריונים של "מצב חירום רפואי" לפי החוק.

מהמשרד נמסר כי "אירוע פגיעה מינית הוא אירוע טראומטי וקשה, ובעל השלכות נפשיות ופיזיות, אך אינו נכנס בהכרח להגדרת 'מצב חירום רפואי' שבחוק זכויות החולה. במיוחד, קשה לטעון כי מדובר במצב חירום רפואי כמוגדר בחוק, כאשר הנפגע/ת לא מגיע/ה כלל למוסד הרפואי והקשר הוא טלפוני".

מחאת נשים כנגד החלטת משרד הבריאות כי אונס לא נחשב מצב חירום. לוט"ם, אתר רשמי
"פגיעה בזכות הנשים לבטחון אישי". שלט שהדביקו המפגינות בכניסה למשרד הבריאות, הבוקר/אתר רשמי, לוט"ם

במשרד הבריאות הוסיפו כי "בחלק מהמרכזים התקבלו פניות בודדות שביררו את אפשרות המענה של המרכז בטלפון, אך לא הגיעו לכדי מתן טיפול". ככל הנראה, מספר הפניות הנמוך שהתקבל מאז נובע מכך שרבים אינם יודעים על האפשרות לקבלת המענה. המודעות לכך עדיין אינה גבוהה, ובתי החולים מקדמים אותה באופן חלקי בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully